בית המשפט המחוזי בחיפה, גזר בצהריים (ראשון) 14 שנות מאסר על הקבלן נאסים סח (47) מעראבה, שדרס למוות את מתנדב המשטרה רס"ר חוסאם סגייר ופצע קשה את השוטר רס"ב אמיר אבו ריש בנהריה, בספטמבר 2021. כמו כן, על סח נגזרו 18 חודשים על תנאי ותשלום פיצויים בסך 516 אלף שקלים, 258 אלף שקלים למשפחת סגייר ו-258 אלף שקלים לשוטר שנפצע.
העימות והדריסה: תיעוד ממצלמות הגוף
(צילום: דוברות המשטרה)

3 צפייה בגלריה
חוסאם סגייר, נאסים סח
חוסאם סגייר, נאסים סח
מתנדב המשטרה סגייר, והקבלן שדרס אותו למוות
גזר הדין ניתן על ידי השופטים אבי לוי, ערן קוטון ועידית רז וינברגר, שציינו בהחלטתם כי "מעשיו של הנאשם היו חמורים וחסרי גבולות. למרבה הצער אלו התאפיינו באלימות חמורה שבוצעה באמצעות כלי רכב, ושהביאה לנטילת חייו בקלות דעת של המנוח - איש אכיפת החוק שכל רצונו היה לבצע את שליחתו הציבורית ההתנדבותית ללא רבב וללא פגע.
"מנגד, התנהגותו הנמהרת של הנאשם ביטאה זלזול חמור במערכת אכיפת החוק, והעידה על חוסר ריסון והיעדר מוסריות בסיסית - עד לכדי הפקרתם של השוטרים בשטח לאחר הפגיעה החמורה בהם", הוסיפו השופטים.
עורכי הדין תמי אולמן, שאדי סורג'י ואביגדור פלדמן מסרו לאחר מתן גזר הדין: "מדובר בעונש לא קל. אין ספק שהעבירה היא גם לא פשוטה, ואנחנו בהחלט מבינים את משפחת המנוח. אך עם זאת, ציפינו לקבל עונש פחות חמור. נלמד את גזר הדין ואת כל מה שקשור לתיק ונשקול את צעדנו. הגשת ערעור לבית המשפט העליון בהחלט על הפרק".
"ציפינו לקבל עונש פחות חמור"
(צילום: גיל נחושתן)

כתב האישום שהוגש באוקטובר 2021 נגד סח ייחס לו שורת עבירות, שהחמורה שבהן הייתה רצח באדישות, שהעונש המירבי עליה הוא מאסר עולם, ונתון לשיקול דעת בית המשפט. סח הואשם גם בחבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש הליכי משפט, הלנה והעסקה שלא כדין.
אולם, בעקבות הסדר טיעון שאליו הגיעו הפרקליטות וסנגוריו של סח, עורכי הדין תמי אולמן, אביגדור פלדמן ושאדי סרוג'י בספטמבר 2023, הומר סעיף הרצח בעבירה של המתה בקלות דעת שהעונש המירבי עליה הוא 12 שנות מאסר. כמו כן, סח הודה והורשע גם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והפקרה אחרי פגיעה.
סח, קבלן תשתיות בנייה, דרס למוות את סגייר שהיה בן 32, ופצע קשה את אבו ריש (44), שניהם תושבי ירכא. סגייר התנדב במשטרה חמש שנים לצד עבודתו במחלקת התפעול של חברת החשמל. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים, הורים, אח ושתי אחיות. לאחר מותו הודיע המפכ"ל יעקב שבתאי כי הוא הועלה בשתי דרגות, לדרגת רב-סמל ראשון.
3 צפייה בגלריה
אמיר אבו ריש
אמיר אבו ריש
השוטר אבו ריש. "נפלתי והוא עלה עליי ברוורס"
בבוקר חג סוכות לפני כמעט שלוש שנים, אבו ריש וסגייר יצאו מתחנת המשטרה בנהריה והגיבו לקריאה בעקבות דיווח על גרימת רעש בשל ביצוע עבודות תשתית במהלך החג באתר בנייה בעיר. עם הגעתם הם הבחינו בפועלים מכפר ליד ג'נין, שוהים בלתי חוקיים, והחלו בבדיקת המסמכים. זמן קצר לאחר מכן הגיע לאתר קבלן הביצוע סח, שהציג עצמו תחילה כאחראי במקום.
במהלך הבירור שערכו השוטרים בנוגע לפועלים החל סח לנוע לרכבו שהיה מונע, השוטרים ניסו למנוע ממנו לעזוב - תוך הפעלת סמכות העיכוב והמעצר שבמהלכו אף ניסה השוטר לאזוק את הקבלן. הוא החל בנסיעה לאחור כשדלת הרכב פתוחה, דרס את אבו ריש ואת סגייר ונמלט בנסיעה. בתיעוד ממצלמות הגוף של רגעי המאבק במהלך הדריסה, נראה העימות עם סח ולאחר מכן נשמעת הקריאה: "תזמינו ניידת דחוף, דרסו שוטרים".
כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה תוך פריסת מחסומים וביצוע סריקות נרחבות בסיוע מסוק לאיתור סח. זמן קצר לאחר האירוע הוא נעצר עם רכבו סמוך לשלומי במחסום משטרתי יזום שהוצב במקום.
3 צפייה בגלריה
תמי אולמן
תמי אולמן
עורכי הדין תמי אולמן, אביגדור פלדמן ושאדי סרוג'י, סנגוריו של סח
(צילום: שרון צור, עידו ארז, ליאור אל-חי)
עו"ד של סח, אולמן, אמרה בתום הדיון שבו סח הורשע בהמתה בקלות דעת: "אנחנו שמחים שתיק הרצח הורד. לאורך כל הדרך טענו שלא מדובר בעבירת רצח וכי הנאשם לא התכוון לדרוס את השוטרים. הנאשם מצטער על מעשיו".
אחרי האירוע הקטלני, סיפר אבו ריש ממיטתו בבית החולים: "הדלת הייתה פתוחה, קיבלתי מכה מהדלת, נפלתי מתחת לגלגלים של הרכב והוא עלה עליי ברוורס. מהמכה הראשונה איבדתי הכרה. לא הרגשתי שום דבר עד שהגעתי לבית חולים. למזלי, שניות לפני שהוא החליט לדרוס - הצלחתי לשדר בגל ולהזעיק עזרה. צעקתי בקשר 'ניידות תגיעו אליי'. יממה אחרי פתחתי את העיניים, מצאתי את עצמי בבית חולים, לא ידעתי מה קורה לי. יומיים אחרי נודע לי שחוסאם איננו".
סאמי, דודו של סגייר, אמר בבית המשפט ביום הגשת כתב האישום: "אני לא מאחל לאף משפחה לעבור את מה שעברנו. איבדנו אדם יקר מאוד, אדם נהדר, אדם חייכן שאחרי שירות בצה"ל בתותחנים, נכנס לעבוד בחברת החשמל והתנדב במשך כמה שנים במשטרה. הוא נרצח על ידי עבריין".