"ועדת החקירה האזרחית" לאירועי 7 באוקטובר, שהוקמה על-ידי הורים שכולים והורי חטופים, התכנסה ליום עדויות מיוחד ממסיבת הנובה. אלדד אדר, אביה של גילי אדר ז"ל, סיפר על ניסיונותיו לחלץ את בתו ועל התחקיר שערך מאז מותה.
עדותם של אלדד אדר ויורם יהודאי שאבדו את ילדיהם בנובה
(צילום: ועדת החקירה האזרחית)

על ההתרחשויות ב-7 באוקטובר הוא סיפר: "היו שתי תחנות מרכזיות שבהן הסתתרו אנשים במסיבה, אחת מהן הייתה במכולת זבל – בתוך כל הבלגן שהיה שם, מבלים רצו למכולה, קפצו פנימה והתחבאו מתחת לזבל האחד מתחת לשני. עד 11:30 הם החזיקו מעמד בזכות העובדה שהם היו במכולה סגורה ואי אפשר היה לראות אותם.
אדר הביע תסכול מחוסר המידע שיש על הטבח שהתרחש בבר, היכן שהסתתרה בתו: "אין לנו תיעוד מהטבח שהיה שם. היה חייל מילואים שנכנס לשטח המסיבה עם נשק שלוף ומצלמה. לתיעוד שלו יש חשיבות היסטורית במובן הזה שלנו כהורים שאכפת להם מהנקודה הזאת שנקראת הבר הקטן".
לדבריו, לקח כמעט שבוע עד שקיבלו את הבשורה על מותה של גילי. הוא הביע כאב על חוסר התקשורת מצד הרשויות: "מאז ועד היום, מבחינת 'מדינת ישראל', כלום. אף גורם לא בא לשבת איתנו בצורה מסודרת, להסביר לנו, לשאול אותנו. כלום, כלום, כלום. אין מדינת ישראל בסיפור הזה של הרצח של גילי".
1 צפייה בגלריה
יורדם יהודאי אביו של רון שנרצח במסיבת הנובה בועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10
יורדם יהודאי אביו של רון שנרצח במסיבת הנובה בועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10
יורדם יהודאי אביו של רון. "אני רוצה לסגור מעגל"
(צילום: שאול גולן )
יורם יהודאי, אביו של רון יהודאי ז"ל, העיד בהמשך ואמר ש"ציינו בפניכם שסביבות 10:00-11:00 הכול נגמר בנובה. זה לא נכון - שום דבר לא נגמר בנובה, הבן שלי רון נרצח בשעה 11:47".
יהודאי תיאר את הרגעים האחרונים של בנו: "רון התכתב איתנו עד השעה 11:39. הוא ענה לי ב-11:39 'יהיה בסדר, אוהב' עם לב צהוב ו'אנחנו נתעדכן'. בשעה 11:54 הוא כבר לא היה. בדיעבד הוא ניסה לשמור עלינו, לא לספר לנו את האמת. אפשר לומר שאיבדנו את רון בלייב, בשידור חי".
יהודאי הוסיף: "בני רון נרצח במכולה הצהובה שהייתה ממוקמת בסמוך לגדר המסיבה. רון נרצח בשעה 11:47, שעה מאוד מאוחרת לכל הדעות. נכנס מחבל בודד וירה בכל הילדים בתוכה. בתוך המכולה היו 16, ארבע בנות נפצעו, שניים לא נפצעו, ונרצחו תשעה. יש לנו המון סרטונים שמתעדים מה שקרה בתוך המכולה בכל השעות האלה. פשוט סרטונים מטרידים, זוועתיים. בשעה 11:47 בדיוק נכנס מחבל בודד וירה בצעירים בתוך המכולה".
"אני רוצה לדעת אם מי שרצח את הילד שלי ברח לעזה או לא בחיים, חוסל, או שהוא שבוי. אני רוצה לדעת, לסגור מעגל. אין לי מושג אפילו מתי פינו את הגופה של רון", העיד בכאב.