האם מנהיג חמאס יחיא סינוואר בחיים, ובקשר עם המתווכות? אתמול נראה היה שהתשובה לשאלה הזו חיובית, אבל גורמי הערכה בישראל אמרו ל-ynet כי לא בטוח שהאמירה הזו מדויקת.
"זה לא נכון, סינוואר לא יצר קשר עם המדינות המתווכות", אמרו ל-ynet גורמי הערכה ישראלים, ואילו בכירים אחרים שמעורים במגעים לעסקת חטופים הבהירו "סינוואר לא מדבר עם המתווכות, אלא עם האנשים שלו בחוץ".
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
מנהיג חמאס סינוואר. "השמועות על מותו היו מוקדמות"
(צילום: Adel Hana, AP)
לצד זאת, הוסיפו הבכירים הישראלים: "השמועות על מותו של סינוואר היו מוקדמות. הוא מבודד ומבין שבסוף יעמוד לבד. הוא יצטרך להחליט, וגם אנחנו. ישראל משיגה הישגים עצומים בלבנון ועזה נשארת לבד".
האמירות הללו של הגורמים הישראלים נאמרו לאחר שאתמול ברשת הסעודית "אל ערביה" דווח כי לפי גורמים "סינוואר יצר קשר עם קטאר בימים האחרונים, אחרי הפסקה ארוכה".
2 צפייה בגלריה
סימן שאלה על יחיא סינוואר במסך מאחורי הרמטכ״ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן עם חברי פורום המטה הכללי
סימן שאלה על יחיא סינוואר במסך מאחורי הרמטכ״ל בהערכת מצב בזמן התקיפה בתימן עם חברי פורום המטה הכללי
סימן השאלה על תמונת סינוואר. עדיין בתוקף
(צילום: דובר צה"ל )
בישראל בדקו מהחודש שעבר אם סינוואר נפגע או נהרג באחת מתקיפות צה"ל ברצועת עזה, לאחר שהוגדר שוב כ"מנותק קשר".
בשבוע שעבר, בדיון בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי, סומנה על תמונתו סימן שאלה. לפי הדיווח אתמול נראה היה שסינוואר בחיים, אבל כעת התשובה לכך שוב אינה ברורה.
בדיווח ב"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע נכתב כי בכירים אמריקנים מעריכים כי אדריכל הטבח עדיין חי ומקבל "החלטות קריטיות", גם שנה אחרי 7 באוקטובר.
סינוואר, כך מעריכים בוושינגטון, נחוש לראות את ישראל נקלעת למלחמה כוללת, בצל כניסת צה"ל לדרום לבנון לראשונה מאז 2006 – ולכן אין לו כל כוונה להגיע לעסקת חטופים.