בעוד מעט יותר מחודש יציינו אזרחי ישראל את חג הפורים - ילדים ומבוגרים. אלא שהמלחמה שמתנהלת ברצועת עזה וגם בצפון, הובילה עיריות רבות לבטל את האירועים המסורתיים - ולקיים אירועים צנועים יותר. ביישובים רבים אחרים - גם בדרום - עדיין לא החליטו לגבי מתווה החגיגות.
4 צפייה בגלריה
העדלאידע בחולון
העדלאידע בחולון
העדלאידע בחולון בשנה שעברה. השנה היא לא תתקיים
(צילום: מוטי קמחי)
(צילום: שמוליק דודפור)

כך או כך, העדלאידע בחולון, אחד מסמלי החג בישראל, לא תתקיים השנה - בעקבות המלחמה. מדי שנה מגיעים לתהלוכת התחפושות ואל ההפנינג שמתלווה אליה עשרות אלפי בני אדם, אך בעירייה החליטו השנה כי היא לא תצעד. "העירייה סבורה שבמצב זה אין זה נכון לערוך אירוע כה גדול ושמח כאשר משפחות רבות כל כך חרדות ליקיריהן החטופים, ואחרות כואבות על יקיריהן שנפלו", אמרו בעיריית חולון. "במקום העדלאידע תערוך העירייה אירועי פורים לתושבים בכמה מוקדים בעיר".
עיר שכן מתכננת לקיים את אירועי פורים כבשגרה היא ירושלים. שם אמורה להתקיים בין השאר המסיבה המפורסמת ברחוב ניסים בכר בשכונת נחלאות, וכך גם אירוע הפוריפלצת - במסגרתו מלבישה העירייה בניינים מפורסמים בעיר בתחפושות. מלבד זאת, בירושלים בוחנים אפשרות לקיים בעיר עדלאידע, לראשונה מאז שנת 1957. בעיריית ירושלים החליטו לקיים את האירועים מתוך רצון לשמח, ולהראות שבירת ישראל ממשיכה לחיות ולשמוח גם בתקופות קשות.
4 צפייה בגלריה
כיכר צה"ל בירושלים לקראת פורים
כיכר צה"ל בירושלים לקראת פורים
פוריפלצת בכיכר צה"ל בירושלים. גם עדלאידע?
(צילום: ארנון בוסנאי)
4 צפייה בגלריה
מסיבת פורים בכיכר ספרא בירושלים
מסיבת פורים בכיכר ספרא בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעיריית תל אביב עדיין לא החליטו לגבי הפעילויות העירוניות בפורים - שיצוין ב-23 ו-24 במרץ. בגבעתיים החגיגות יתקיימו בכמה גינות ציבוריות במתכונת צנועה. בראשון לציון החליטו על חגיגות במתכונת קהילתית ושמירה על "ווליום" נמוך של החגיגות, בעיקר עבור הילדים שמצפים לחג. עיריית הרצליה החליטה לבטל את העדלאידע השנתית בעקבות המלחמה. ברחובות יקיימו מופע פורים בין השעות 10:00 ל-14:00 בפארק המייסדים עם יובל המבולבל, להקות מקומיות וליצנים. בהמשך היום, בשעה 20:00, יתקיים "רייב פורים" עם אמני הנוער עידו בי, ליעד מאיר וכפיר צפריר.
בכפר סבא העדלאידע המסורתית בוטלה, ויתקיימו חגיגות מצומצמות יותר השנה במדרחוב ירושלים, בהיכל התרבות ובמרכזיים הקהילתיים ברחבי העיר. בחדרה הוחלט לבטל את העדלאידע הגדולה שנערכת בעיר בשיתוף עם בתי הספר, בגלל המלחמה. בעירייה אמרו כי בימים הקרובים יוחלט על יתר החגיגות. בעיר רעננה החליטו בהתייעצות עם גורמי הביטחון שלא לקיים את העדלאידע השנתית. למרות זאת, יתקיימו אירועים ופעילויות קהילתיות ברחוב אחוזה. "ההשקעה המוגברת והקצאת הכוחות והמשאבים שידרשו לאבטחת האירוע, אינה תואמת את צרכי החירום", אמרו בעירייה.
4 צפייה בגלריה
חגיגות פורים בראשון לציון
חגיגות פורים בראשון לציון
חגיגות קהילתיות. ראשון לציון, בשנה שעברה
(צילום: דוברות עיריית ראשון לציון)
בעיר מודיעין לא יקיימו את העדלאידע המסורתית, אלא אירועים קהילתיים בבתי הספר. תקציב העדלאידע העירוני יחולק לבתי הספר היסודיים לקיום החגיגות - בשיתוף עם הנהגת ההורים. ביבנה החליטו לבטל את החגיגות ההמוניות והרועשות, בעקבות המלחמה והימצאותם של החטופים בשבי חמאס. למען הילדים, יתקיימו חגיגות קהילתיות במרכזים השונים.