3 צפייה בגלריה
שר החינוך מתנגד להצעה של יו"ר הקואליציה מחשש לעיצומים מצד ההסתדרות. כץ וקיש
שר החינוך מתנגד להצעה של יו"ר הקואליציה מחשש לעיצומים מצד ההסתדרות. כץ וקיש
שר החינוך מתנגד להצעה של יו"ר הקואליציה מחשש לעיצומים מצד ההסתדרות. כץ וקיש
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם)
יו"ר הקואליציה אופיר כץ החליט באופן חריג לקיים דיון בהצעת חוק המצלמות ביום שלישי הבא - לפני הבאתה להצבעה במליאה לקריאה טרומית - לאחר שוועדת השרים לחקיקה דחתה בשבועיים את הדיון בעניין. מטרתו של כץ, יוזם התיקון לחוק, היא להפעיל לחץ על שר החינוך יואב קיש, שמתנגד להצעה שתחייב הצבת מצלמות בגנים בגילי 6-3.
לדיון בוועדה לזכויות הילד הוזמנו נציגי משרד החינוך, המשטרה והפרקליטות, הורים נפגעי עבירה ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שתידרש לתת תשובות לנוכח התנגדותה לתיקון החוק. בן דויד טענה כי ההצעה תוביל לירידה באיכות ההוראה ולמחסור חריף בגננות. "לא נפקיר את הגננות לניסיונות חקיקה פופוליסטיים. אם הממשלה רוצה להעמיק את גיוס הגננות למערכת החינוך הציבורית, שתואיל לעצור יוזמות חקיקה שפוגעות באופן ישיר בכל הגורמים במערכת", אמרה.
3 צפייה בגלריה
ההורים בבית המשפט
ההורים בבית המשפט
מחאת הורים לילדים שסבלו מהתעללות בפעוטון. ארכיון
(צילום: הרצל יוסף)
הצעת החוק של כץ כוללת שני תיקונים עיקריים: קביעת אפשרות להכנסת מצלמות "און-ליין" למעונות בגילי 3-0 וחובת התקנת מצלמות במעגל סגור בגנים בגילי 6-3. על פי גורמים בקואליציה, קיש חושש לפעול בניגוד לעמדתה של בן דויד, שמא הדבר יוביל לעיצומים מצד ההסתדרות - על אף שדחיית הדיון בהצעת החוק בשבועיים משמעותה שהחוק לא יקודם בכנס הנוכחי.
"החוק שלנו בא לתקן את הלקויות הקיימות", אמר כץ עם הצגת התיקון לחוק. "אם לא תהיה תוספת כוח אדם משמעותית, שהיא בפועל ההורים, לא יהיה אפשר לטפל במגפה הזו. וזו מגפה. בגילי 3-0 קשה יותר להוכיח את ההתעללות, כי הילדים בגיל הזה לא מדברים".
3 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
הביעה התנגדות נחרצת לתיקון החוק. בן דויד
(צילום: עמית שאבי)
בתגובה על הצהרת כץ, אמר חברו לליכוד קיש: "נושא המצלמות בגנים הוא מורכב ורגיש מכל הבחינות. זה לא הזמן להצהרות לתקשורת בנושא. כפי שעדכנתי בשבוע שעבר, במשרד החינוך מתבצעת עבודה לתיקון חוק המצלמות לגילי 3-0 בלבד, ועל כך נעדכן באופן מסודר". מאות הורים הפגינו בשבוע שעבר מול ביתו של קיש, ודרשו לקדם את ההצעה.
על פי נתוני מרכז המידע והמחקר של הכנסת, 80% מהתיקים בחשד להתעללות בגנים בגילי 6-3 נסגרים מחוסר ראיות. מנגד, מגמה חיובית נרשמה בהגשת כתבי אישום בגין התעללות במעונות בגילי 3-0, שם חל חוק המצלמות.
כץ, מצידו, הבהיר: "כפי שהצהרתי בעבר, לא אעצור עד שהצדק ייעשה והצעת החוק תעבור. זו הצעה שיכולה להציל פעוטות מעבירות אלימות נוראיות שמתרחשות בגנים. התופעה קיימת ומזעזעת, ועצימת העיניים של הגופים השונים היא חמורה ביותר. אמשיך להיאבק".