ח"כ בועז טופורובסקי: בשמאל יש מספר מפלגות שצריכות להתאחד
(צילום: שמוליק דודפור, נויל האריס)

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) קרא למרב מיכאלי לפעול לאיחוד של העבודה ומרצ, והזהיר כי אם לא יהיה איחוד כזה אז נתניהו עלול לחזור לשלטון. זאת לאחר שמיכאלי אמרה בריאיון ל"ידיעות אחרונות" כי לא יהיה איחוד כזה, ואף אמרה כי יאיר לפיד הוא זה שאחראי על הגוש.
בריאיון לאולפן ynet התייחס היום (חמישי) טופורובסקי לדבריו של לפיד אתמול, לפיהם יפעל להקמת "ממשלה לאומית רחבה". "לא שינינו את דעתנו", אמר חבר הכנסת מיש עתיד. "מלכתחילה אמרנו שלא נקים ממשלה עם הקיצונים- בן גביר וסמוטריץ' מצד אחד והמשותפת בצד אחר, הם לא יהיו חלק מהממשלה. נרצה להקים ממשלה רחבה ככל שאפשר עם הקשת הפוליטית שקרובה כמה שיותר למרכז. כמובן שנתניהו לא יהיה חלק ממנה".
2 צפייה בגלריה
בועז טופורובסקי
בועז טופורובסקי
בועז טופורובסקי
(צילום: שמוליק דודפור)
-כרגע הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר ובפער. אתם לא יכולים להכתיב מי יעמוד בראש הליכוד. "אנחנו לא נכתיב את זה, אבל אם אנחנו נרכיב את הממשלה נכתיב את קווי היסוד ונעשה הכל כדי שזה ישקף את ערכי יש עתיד - מדינה יהודית דמוקרטית, ליברלית, חזקה שפתוחה לכל אזרחיה עם חופש עיתונות וחופש ביטוי. כל קואליציה שנקים תלויה בגודל של יש עתיד, עד כמה יש עתיד תהיה גדולה, והגוש יהיה חזק".
טופורובסקי התייחס לדבריה של מרב מיכאלי בריאיון ל"ידיעות אחרונות", לפיהם לא יהיה איחוד בין העבודה למרצ. "היא אומרת שזה לא יהיה ואני מקווה שהיא תשנה את דעתה. בסופו של דבר נראה מי ייבחר במרצ, וזהבה גלאון מבחינתה מעוניינת להתאחד. הבחירות האלו יוכרעו על חודו של קול".
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
"הפערים שם קטנים יותר". מיכאלי וגלאון
(צילום: עמית שאבי, יואב דודקביץ )
-אתה פונה למיכאלי ואומר שאם היא לא תתאחד עם מרצ היא עלולה להביא את נתניהו לשלטון? "אני אומר את זה לכולם. זו השאלה - או שתהיה ממשלה ליברלית עם מדינה דמוקרטית, או שתהיה ממשלה משיחית עם בן גביר וסמוטריץ' בתפקידים ביטחוניים כאלה ואחרים או מירי רגב שרת החוץ ונתניהו ראש ממשלה שפועל רק להגן על עצמו".
-אז למה אתם לא שמים את החרם על נתניהו בצד ואומרים שהמציאות היא כזו - כדי לבלום את הקיצונים, נלך לממשלה לאומית רחבה שהמפלגות הגדולות יהיו במרכז. למה החרם הזה של רק לא ביבי כל הזמן? "אחרי 30 שנה כמעט במערכת הפוליטית גם אנשים בליכוד מבינים שהגיע זמנו ללכת. אנחנו אומרים ונמשיך להגיד שכל עוד לא תתקבל הכרעה שתוציא אותו זכאי מכל המשפטים שהוא הולך אליהם, הוא לא יהיה ראוי לעמוד בראשות הממשלה".
-אם האופציה תהיה או בחירות שישיות או ממשלת רוטציה? "הליכוד היא בהחלט חלק, היא מפלגה מוערכת שקיבלה הכי הרבה מנדטים, אבל מי שעומד בראשה הוא אדם שמואשם בכתב אישום חמור. אנחנו לא נגד דמוקרטיה, נשתדל לעשות ממשלה רחבה ככל שניתן. בשביל להיות עם הליכוד, נתניהו לא יהיה חבר באותה ממשלה. למה? מאותה סיבה שכל אחד שיהיו לו כתבי אישום חמורים, לא יעמוד בממשלה. מי שרוצה לבחור באדם כזה, בבקשה. אם מישהו רוצה ממשלה לאומית, רחבה , דמוקרטית, שיבחר בלפיד. כל עוד לא הוכרע דינו בבית משפט, נתניהו לא ראוי להיות בממשלה הזו".
-מה שישפיע בסופו של דבר זה אחוז החסימה. מרב מיכאלי אומרת שבסוף יאיר לפיד צריך לדאוג אולי ממרצ. "אנחנו היינו תמיד נגד הורדת אחוז החסימה. בשמאל יש מספר מפלגות וכדאי שהן ידאגו למקסם כמה שיותר את הפוטנציאל שלהן. מרצ היא מפלגת שמאל, אנחנו מפלגת מרכז. יש בינינו פערים די גדולים בתחומים מסוימים. בין העבודה למרצ יש פערים קטנים יותר".
ח"כ הנגבי על הפריימריז בליכוד: בטוח שאכנס לעשירייה
(צילום: אלי מנדלבאום, נויל האריס)

הנגבי: "צברתי פריימריז יותר מכל אחד אחר"

ח"כ צחי הנגבי מהליכוד הביע בשיחה עם אולפן ynet ביטחון שיסיים בצמרת הרשימה בפריימריז בליכוד. "אני בטוח שכן. נדמה לי שצברתי פריימריז יותר מכל אחד אחר, אני מתמודד בפעם ה-14. גם בעבר הייתי בטוח וגם הפעם. זה באמת אירוע מדהים, תחשבו על זה שרבבות אנשים מרגישים צורך ושהם חלק מתנועה, יש להם רצון לעצב את התנועה וזה דבר מרשים ביותר".
זהבה גלאון ואחרים מזהירים שאם תנצחו, בן גביר יהיה שר בכיר ולמערכת המשפט תהיה מכה אנושה. אתם יכולים להרגיע אותנו? "כיוון שיש לי ניסיון, אני זוכר את האזהרות ממנחם בגין שאמרו שאם הוא יחזור לשלטון אפשר יהיה לסגור את המדינה. זה נכון שיש לנו מחויבות לעשות שינוי כדי לאזן את יחסי הרשויות השונות. יש תחושה בציבור שנבחרי ציבור פחות יכולים להפגין משילות כי יש רשויות אחרות שלוקחות מהם חלק מהסמכויות. את זה אנחנו נרצה לתקן. נשמור על מערכת המשפט, אני יכול להבטיח. את זה כל חבר בליכוד יגיד. זה לא אומר שלא צריך לשנות דברים במערכת עצמה - שינוי בבחירת הרכב השופטים, פסקת ההתגברות. את כל הדברים נביא, אבל תוך אחריות לדמוקרטיה ייצוגית ותיאום בין כל המערכות".