3 צפייה בגלריה
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
ערכה של בדיקת אנטיגן בבית ספר בירושלים
בדיקת אנטיגן תקנה למחוסנים ומחלימים פטור מבידוד
(צילום: EPA)
מדיניות הבידודים החדשה נכנסה לתוקף הלילה בחצות (בין רביעי לחמישי). במשרד הבריאות הסבירו אמש את מתווה הבידודים החדש ולפיו מחוסנים ומחלימים שייחשפו למאומת לנגיף הקורונה - על כל זניו, כולל אומיקרון - יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (שאינה ביתית) ולאחריה יוכלו לצאת מבידוד - אם זו חזרה שלילית.
אם בדיקת האנטיגן תחזור חיובית, על המחוסנים והמחלימים יהיה לבצע בדיקת PCR ולשהות בבידוד עד לקבלת תוצאה. תוצאה שלילית תקנה למחוסנים והמחלימים, לפי הגדרת משרד הבריאות, לצאת מהבידוד. במידה וגם בדיקת ה-PCR תהיה חיובית ייאלצו להיכנס לבידוד למשך עשרה ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.
3 צפייה בגלריה
מתווה הבדיקות והבידודים החדש
מתווה הבדיקות והבידודים החדש
מתווה הבדיקות והבידודים החדש
3 צפייה בגלריה
רכבים מחכים בתור לבדיקת קורונה בפתח תקווה
רכבים מחכים בתור לבדיקת קורונה בפתח תקווה
העלייה בתחלואה נמשכת. רכבים מחכים בתור לבדיקת קורונה בפתח תקווה
(צילום: יאיר שגיא)
במשרד הבריאות ציינו כי גם אם הבדיקות הינן שליליות, במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, "מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה".
ומה עם הלא-מחוסנים? עליהם לבצע בדיקת PCR, וגם אם זו תצא שלילית ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה. הם יוכלו לצאת מבידוד כבר לאחר שבעה ימים עם תוצאת בדיקה PCR שלילית, אותה יבצעו ביום השביעי. במידה ויקבלו תוצאה חיובית יכנסו לבידוד למשך עשרה ימים עד להחלמה באישור רופא.
במשרד הבריאות ציינו כי מימון בדיקת האנטיגן במקרה של חשיפה למאומת, יהיה במימון המדינה. בינתיים, 2,554 בני אדם אובחנו עד אתמול ב-17:30 בערב כחיוביים לקורונה מחצות - כך עולה מנתוני משרד הבריאות. פוענחו כ-86,500 בדיקות כששיעור החיוביים ממשיך לעלות בהדרגה והנתון הלא סופי היום הוא כמעט 3%.
במקביל עדכן משרד הבריאות כי שלשום אובחנו 3,227 חיוביים לקורונה ולא מעט פחות מ-3,000 כפי שדווח בתחילה. מראשית השבוע אובחנו בישראל 10,564 חיוביים לנגיף. מקדם ההדבקה עודכן והוא עומד על 1.55 - דבר המעיד על התפשטות נרחבת מאוד של המגפה.
למרות הזינוק החד מאוד בתחלואה, עדיין לא נרשמת עלייה חדה במספר המאושפזים עם קורונה בבתי החולים. נכון להערב 147 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 89 מהם במצב קשה. 82% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. למעשה, מתוך החולים הקשים יש 11 מחוסנים: אחד בשנות ה-20 לחייו, אחד בשנות ה-50 לחייו, שלושה בשנות ה-60 לחייהם, אחד בשנות ה-70 לחייו וחמישה בני יותר מ-80.