סדרת ההצלפות המדויקת של צה"ל על חיזבאללה הכניסה את ישראל לדילמה אסטרטגית: התחשבות בצרכי הבחירות של משטר ביידן-האריס, או חיסול ראש התמנון והסרה של האיום הקיומי הגדול ביותר על ישראל. אבל סדרת מכות הפתיחה של ישראל צריכה להוביל בעיקר לכיוון אחד: מזרחה, לאיראן.
המהלכים האחרונים המצמיתים שלנו לקוחים מדוקטרינת הלחימה האימתנית האמריקאית "הלם ואימה", ומיועדים למטרות אסטרטגיות משנות מציאות. ממש לא לחיזבאללה. חיזבאללה, על יכולותיו ההרסניות, מקבל את כל חיותו מאיראן. לכן, למרות אימתנותו הוא יתאייד כשמשטר האייתולות ייפול. אך נתניהו חושש מתגובת האמריקאים, ולכן צה"ל תוקף רק בלבנון ומתפלל שהשפלת חיזבאללה וריצוצו הם פיתיון שאיראן תסכים לבלוע אותו - ותתקוף את ישראל.
1 צפייה בגלריה
מצעד צבאי בטהרן
מצעד צבאי בטהרן
מצעד צבאי בטהרן
(צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
איראן מסרבת לבלוע. היא סותמת חזק את הפה. כל עוד היא בלי פצצה גרעינית, היא מבינה שמשמעות תקיפת ישראל הוא חיסול המשטר שם. האייתוללות חוששים לחייהם, מפני שהם מכירים היטב את קליפת הביצה שעליה הם יושבים. הם מודעים היטב ליכולותינו, במיוחד לאור כשלונם המהדהד בתקיפתם אותנו. אם נוסיף לזה שהאיראנים לעולם לא ינוחו עד שלא ישמידו אותנו, אזי לישראל אין ברירה. האיראנים במו ידיהם הזמינו על עצמם את השמדת משטר האייתולות.
דוקטרינת הביטחון של ישראל, מדינת היהודים היחידה בתבל, תמיד דגלה במכת מנע – היכן שאנו מזהים איום קיומי עלינו. איראן החומייניסטית נמצאת במצב איסטרטגי קטסטרופלי. דחיפה קלה, והיא למטה. הכלכלה קורסת, החקלאות מנוונת, מיליוני אזרחים בלי אספקת מים יציבה, הצבא ומשמרות המהפיכה מבוססים על נשק מיושן, לקוי טכנולוגית, כשהאיראנים מנסים לחפות על כך באמצעות פיתוח טילים, כטב"מים ובעיקר שקרים ובדיות על עוצמתם.
הסוד הגדול של התקפות ישראל האחרונות על חיזבאללה הוא שחשפנו בלי משים בעצם את כפתור ההשמדה של המשטר האיראני
אך הסוד הגדול של התקפות ישראל האחרונות על חיזבאללה הוא שחשפנו בלי משים בעצם את כפתור ההשמדה של המשטר האיראני. דיכוי ההפגנות האכזרי לפני כשנתיים, הפגנות שהחלו בעקבות רציחתה של מהסא אמיני, ניקה את הרחובות אך יצר בקרב האיראנים זעם אדיר טכבוש נגד המשטר. את ההפגנות דיכאו, לא תאמינו - מחבלי חיזבאללה שהובאו על ידי האייתוללות מלבנון. הם ירו במפגינים ללא אבחנה, פצעו בכוונה באופן קשה מפגינים שהפכו לנכים קשים, ויצרו זעם נורא כלפי המשטר וחיזבאללה שרק מחכה להתפרץ. ואז הגיעה ישראל.
התקיפות הישראליות האחרונות נגד חיזבאללה הביאו להתרוממות רוח באיראן כולה. חיילי צה"ל מכונים היום ברשתות החברתיות של האיראנים כ"שליחיו של משה רבינו", שהיכו כמו משה את המצרים במטה האלוקים. באיראן, בדיוק כמו במדינות המפרץ, ישראל זוכה למעמד על, של אומה נחושה, בריאה בנפשה שיכולה לכל אוייביה. אזרחי איראן קוראים לישראל לבוא עם המטה ולהכות באייתוללות. תקיפה ישראלית של הנמלים הראשיים, מרכזי החשמל והתקשורת, בין באמצעים אלימים ובין בטכנולוגיה עילית, תקריס את הכלכלה האיראנית, תוציא את ההמונים לרחובות - והם יפילו את המשטר.
אסור להתמהמה. תארו לעצמכם מה יהיה עם החלום הציוני כשתהיה לאיראנים פצצה גרעינית. האייתוללות הם ג'יהדיסטים סינווארים על סטרואידים. כל עוד נשמה באפם, הם ירצו להשמידנו. לכן, בלית ברירה, נצטרך אנו להוציא את נשמתם. לישראל הזדמנות נדירה לחבר בין חלומם של מליוני איראנים והחלום הציוני. לפעמים חלומות מתגשמים. תשאלו את יוסף הצדיק.