קצת יותר משנתיים לאחר שבעלה ניסה לרצוח אותה, פנתה ג' (67) במכתב מצמרר להרכב השופטים שדן בתיק בבקשה להטיל עליו עונש מחמיר. ג', שחששה להגיע לדיון בטיעונים לעונש שהתקיים אתמול (ה') בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתבה כי "אני זועקת ומתחננת לשופטים למצות עם הנאשם את הדין על המעשה המחריד". לבקשת האישה, שמות המעורבים לא פורסמו.
במכתב להרכב השופטים בראשות בני שגיא, הוסיפה ג': "דמי אינו הפקר. אני מבקשת לגזור עליו עונש חמור, אני לא שקטה ומרגישה חרדה מתמדת. אני כבר לא אותו אדם שהייתי. לא אמיצה כבעבר, לא בטוחה כבעבר, איבדתי את שמחת חיי ואת חדוות חיי, איבדתי את האמון באנשים".
2 צפייה בגלריה
האישה
האישה
"אני לא שקטה ומרגישה חרדה מתמדת". ג' בבית המשפט
(צילום: שאול גולן )
ח' (73) מירושלים וג' היו נשואים במשך 22 שנים, עד שג' הודיעה לו כי ברצונה להתגרש. על פי כתב האישום, ח' החליט לרצוח אותה, וב-28 באוקטובר 2019 הוא הגיע לפתח דירת אמה בתל אביב שבה התגוררה עם שני סכינים, ארב לה ברחוב וכשהגיעה - התנפל עליה, דקר ופצע אותה, עד שאחד השכנים הגיע והציל את חייה. הבעל, מנגד, טען במהלך המשפט כי לא רצה לרצוח אותה, וכי הסיבה שהגיע עם הסכינים היא כי רצה להתאבד מולה במחאה על היחס שלה כלפיו.
בעדותה במהלך המשפט סיפרה ג': "היה לי מנהג לצאת בשעה הזויה ב-5:30 בבוקר לחדר כושר. הוא ידע בדיוק מתי אני יוצאת. ירדתי מבית אמי, יצאתי מהדלת ואז אני רואה אותו מולי. הוא הגיע בריצת אמוק. שאלתי אותו: 'מה אתה עושה פה?', הוא הצמיד אותי לדלת והתחיל להכניס בי את הסכינים כאילו אין מחר.
"הוא דקר אותי בצוואר, בבטן ובמותן. היו לו שני סכינים. הוא צעק 'איך את שורדת? איך את עוד חיה? כמה כוח יש לך?'. עברתי תופת. ניהלתי מלחמה עקובה מדם. אמרתי לעצמי: 'קיבלת חינוך להילחם על חייך'. הדפתי אותו וצעקתי 'הצילו! הצילו! הצילו! הצילו!'. אחרי כמה דקות התחילו לרדת שכנים, יש לי קול חזק. הם שמעו אותי. שכן אחד הציל את חיי. אמר לו 'תזרוק את הסכין', לקח אותו בחולצה וזרק אותו לגינה. לולא אותו שכן הוא היה ממשיך עד שאמות".
2 צפייה בגלריה
הנאשם בנסיון לרצח אשתו
הנאשם בנסיון לרצח אשתו
ניסה לרצוח באמצעות שני סכינים. ח' בבית המשפט
(צילום: שאול גולן )
באוקטובר האחרון הורשע ח' בניסיון רצח. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו עונש של קרוב ל-16 שנות מאסר, וכן תשלום פיצוי לג' בגובה 250 אלף שקל.
נציגת הפרקליטות, עו"ד כנרת מור, אמרה בטיעונים לעונש כי האישה נותרה בחיים רק הודות למאבק העוצמתי שניהלה על חייה. היא ציינה כי ג' נאלצה להגיע להעיד בבית המשפט למרות הפחד הגדול וחוסר רצונה לפגוש אותו. "האלימות כלפי נשים גואה, נשים פחות בטוחות במרחב הציבורי ובבית שלהן. יש תחושה של אזלת יד של המערכת בכללותה. לבית המשפט יש תפקיד מכריע בהרתעת הרבים", אמרה עו"ד מור.
עו"ד יוסי זילברברג המייצג את ג' אמר כי "היא מפחדת ממנו פחד מוות. היא ראתה את המוות מול העיניים".
עו"ד רותם טובול, המייצגת את ח', ביקשה מבית המשפט להטיל עליו עונש של ארבע עד עשר שנות מאסר לכל היותר ולהתחשב בגילו. בתום הדיון אתמול אמר ח' לשופטים כי "כואב לי מאוד שאשתי נפגעה, אני מאוד מצטער שזה קרה. אני נגד אלימות".
פורסם לראשונה: 23:53, 13.01.22