המעצרים בג'נין ובקלנדיה, הלילה

סוכל ניסיון פיגוע בבנימין: חייל צה"ל נפצע בפניו באורח קל מאוד הלילה (בין רביעי לחמישי) לאחר שפלסטיני תקף אותו עם פטיש בעמדה צבאית סמוך לכפר ביתין. המחבל, שעליו נמצאה גם סכין, חוסל בירי על ידי החייל.
3 צפייה בגלריה
כלי הנשק שהיה ברשות המחבל
כלי הנשק שהיה ברשות המחבל
ידית הפטיש שהחזיק המחבל
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
כלי הנשק שהיה ברשות המחבל
כלי הנשק שהיה ברשות המחבל
פגע בפניו של החייל, שהגיב בירי
(צילום: דובר צה"ל)
החייל, שמשרת בתור נהג בחטיבה המרחבית בנימין, יצא מרכבו הצבאי במהלך משימת אבטחה במקום. באותו הזמן הגיע המחבל וניסה להכות את החייל בראשו. החייל התעשת וירה לעברו שני כדורים, וכאמור מותו נקבע במקום. דובר צה"ל מסר כי על המחבל נמצאה סכי, וכי החייל שנפצע בפניו קיבל טיפול רפואי במקום.
3 צפייה בגלריה
כלי הנשק שהיה ברשות המחבל
כלי הנשק שהיה ברשות המחבל
הסכין שנמצאה אצל המחבל
(צילום: דובר צה"ל)
במקביל, כוחות הביטחון עצרו הלילה ארבעה חשודים בסיוע למחבלים מהפיגוע בבקעת הירדן, שניים ממשפחת המחבל הנמלט המתגורר בג'נין ושניים מהכפר ברוקין. במהלך מבצע המעצרים התרחשו חילופי אש בין חמושים ללוחמי צה"ל, והושלכו לעברם גם מטעני חבלה. לוחם מפלס"ר נח"ל נפצע באורח קל מרסיס - ופונה לבית החולים העמק בעפולה.
בבית המשפחה שנעצרו החשודים בסיוע נעצרה גם אשתו של מאהר אל-סעיד, המחבל הנמלט. הכוח נתקל בירי מצד הבתים השכנים - אסף את הטלפונים של כל בני הבית ועזב את המקום במהירות.
ניסיון הפיגוע בבנימין לא הגיע בחלל ריק. נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש - וחלה בו עלייה משמעותית במספר הפיגועים שבוצעו נגד אזרחים ישראלים וכוחות הביטחון.
מדובר בחודש האלים ביותר מאז מאי, שבתחילתו עוד הורגש גל הטרור. מנתוני שב"כ עלה כי לעומת חודש יולי, שבו אירעו 113 פיגועים ביהודה ושומרון, בהם 15 אירועי ירי, באוגוסט התרחשו 172 פיגועים, ובהם 23 פיגועי ירי. במהלך אוגוסט עלה מספר אירועי השלכת בקבוקי התבערה מ-75 בחודש שקדם לו ל-135.
עם זאת, למרות התחממות הגזרה ביהודה ושומרון, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים. לפני חודשיים אירעו 120 פיגועים בגזרת ירושלים ובאזורים אחרים, אך באוגוסט תועדו 37 פיגועים. בחודשיים האחרונים לא היו הרוגים בצד הישראלי - אך ביולי נפצעו שלושה בני אדם ובאוגוסט המספר עלה ל-15.
פורסם לראשונה: 01:11, 08.09.22