שדולה חדשה בכנסת, "למען חופש יהודי בהר הבית", תושק היום (שני) ביוזמת חברי הכנסת ניסים ואטורי, אריאל קלנר ודן אילוז מהליכוד. השדולה תדון בחשיבות הר הבית במארג הציוני ובמקומו בהוויה הישראלית.
3 צפייה בגלריה
רחבת הר הבית ביום ירושלים
רחבת הר הבית ביום ירושלים
ח"כים מהליכוד ישיקו שדולה חדשה בכנסת "למען חופש יהודי בהר הבית"
(צילום: שלו שלום)
שלושת הח"כים שעומדים בראש השדולה שתושק הסבירו כי מטרתה היא לקדם את הר הבית ואת חיבור העם אליו, ולהכיר תודה לגורמים שפועלים עבור המבקרים במקום, כולל גורמים בממשלה, במשטרה ובחברה האזרחית.
זו לא הפעם הראשונה שמשיקים בכנסת שדולות למען הר הבית, ובעבר עמדו בראשן חברי הכנסת לשעבר שולי מועלם ויהודה גליק מהליכוד, וחברי הכנסת אריאל קלנר ומאי גולן. אך מה שבעבר היה נחלתם של מפלגות ימין הדוקות, הפך בשנים האחרונות להיות עניין נפוץ יותר בקרב חברי הליכוד, והפעם השדולה קיבלה שם שלא מתפרש לשתי פנים - "למען חופש יהודי בהר הבית".
3 צפייה בגלריה
ח״כ אריאל קלנר, דן אילוז, עמית הלוי
ח״כ אריאל קלנר, דן אילוז, עמית הלוי
קלנר ואילוז בהר הבית ביום ירושלים האחרון
(צילום: לירן תמרי)
קלנר ואילוז עלו יחד להר הבית ביום ירושלים האחרון לפני כשבוע וחצי, וכעת הם מתכוונים לפעול להגדלת זכויות היהודים בשטח - מה שעלול להצית את המזרח התיכון כולו. אילוז מסר כי "הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, וזכותו של כל יהודי לעלות אליו באם הוא מעוניין בכך, תוך שמירה על הסטטוס קוו.
"לאורך השנים פעלו רבים למען הביטחון ולמען הזכויות של העולים בהר, כולל גורמים שבממשלה, במשטרה ובחברה האזרחית", הוסיף אילוז. "ראוי שתהיה במה בכנסת שתדע להכיר תודה על המאמצים שלהם ולעזור לקדם את הנושא עוד צעד קדימה".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר עולה להר בהבית
איתמר בן גביר עולה להר בהבית
קריב תקף: "אפילו בן גביר לא עלה ביום ירושלים וח"כים מהליכוד כן. זה אובדן בלמים"
(צילום: תקשורת - עוצמה יהודית)
קלנר אמר כי הרעיון מאחורי הקמת השדולה הוא "לחזק את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ולהביע מתוך הכנסת את החשיבות שאנחנו רואים בריבונות המדינה על הר הבית ובזכויות היהודים שם". לדבריו, "כמאמר אורי צבי גרינברג: 'השולט בהר, שולט בירושלים. השולט בירושלים, שולט בארץ'. בנוסף, חשוב לנו לחזק את כל הארגונים הפועלים למען עליית יהודים להר הבית".
ח"כ גלעד קריב מהעבודה הגיב להקמת השדולה, ואמר כי "הר הבית זו הסוגיה הנפיצה ביותר במדינה ועוצמת האיומים שיכולה להגיע משם גדולה. כל ממשלות ישראל, משמאל ומימין, נהגו בזהירות יתרה בהקשר של הר הבית". קריב הוסיף: "אפילו בן גביר לא עלה ביום ירושלים וחברי כנסת מהליכוד כן. יש פה אובדן בלמים, זו מציאות שבה גורמים קיצוניים, אפילו בליכוד, הם אלה שמעצבים את סדר היום הלאומי ולא ראש הממשלה נתניהו. חברי הכנסת האלה גוררים אותנו למחוזות קיצוניים, מאגפים את ראש הממשלה מימין וכל טעות קטנה בענייני הר הבית הבית יכולה לעלות בדם".