גנץ: "אישרתי את גיוס המילואים הנרחב ביותר מאז פרוץ המגפה"
(צילום: לע"מ)

שר הביטחון בני גנץ אישר אמש (שלישי) לגייס 6,000 אנשי מילואים לצורך ביצוע הבדיקות הסרולוגיות לאיתור נוגדני קורונה אצל תלמידי בתי הספר. זהו גיוס המילואים הגדול ביותר שנעשה במסגרת ההתמודדות עם המגפה.
לפי המתווה לפתיחת שנת הלימודים, תלמידים בני 3 ומעלה יוכלו לעבור בדיקות סרולוגיות ללא תשלום. אם יימצא בבדיקה כי כבר נדבקו בעבר בנגיף הקורונה, הם יקבלו תו ירוק הפוטר אותם מבידוד במקרה שייחשפו לתלמיד שנדבק בקורונה בבית הספר - וכך יוכלו להמשיך בשגרת הלימודים.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ אישר גיוס של 6000 אנשי מילואים
בני גנץ אישר גיוס של 6000 אנשי מילואים
גנץ נפגש עם תלמידים שהגיעו לבדיקה סרולוגית באלעד
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
בני גנץ אישר גיוס של 6000 אנשי מילואים
בני גנץ אישר גיוס של 6000 אנשי מילואים
וגם עבר בדיקה סרולוגית בעצמו
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הגל הרביעי - כתבות נוספות:
גנץ ערך דיון בנושא הקורונה בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, הממונה על ההתגוננות במערכת הביטחון תא"ל (במיל') משה אדרי, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין וראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה אלוף איציק תורג'מן.
שר הביטחון אישר להגביר את הסיוע של מערכת הביטחון למאבק במגפה, ובכלל זה למבצע הבדיקות הסרולוגיות לקראת החזרה ללימודים בבתי הספר. עוד אושרה התוכנית שלפיה אנשי רפואה של צה"ל יסייעו ל-500 חולים בביתם כדי להקל על צוותי רפואה אזרחיים.
לאחר הדיון ביקר גנץ במרכז בדיקות סרולוגיות בעיר אלעד. גנץ אמר בביקור: "אנחנו נמצאים באחד מעשרות מרכזי בדיקות סרולוגיות לתלמידים שמערכת הביטחון הקימה בכדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים. היעד שהצבנו הוא יכולת לבדוק למעלה ממיליון ילדים והעמדת שני מיליון ערכות בדיקה לקורונה שיחולקו להורים. לצורך כך אישרתי היום את גיוס המילואים הנרחב ביותר מאז פרוץ המגפה, של 6,000 חיילים וחיילות שיפעלו במאות מוקדים. אני מבקש לקרוא לכל ההורים לשלוח את הילדים להיבדק, ולבדוק אותם בעצמכם עם הערכות שנספק לכם".
פורסם לראשונה: 20:24, 17.08.21