כלי טיס בלתי-מאויש שנשלח מלבנון נפל בצהריים (שלישי) ליד המושב מרגליות שבגליל העליון. לא היו נפגעים, ואזרח שהבחין בכטב"ם הזעיק את כוחות צה"ל שהגיעו למקום. אזעקה לא הופעלה.
הכטב"ם שאותר, ותקיפות צה"ל

2 צפייה בגלריה
כלי טיס שחדר מלבנון נפל ליד מרגליות
כלי טיס שחדר מלבנון נפל ליד מרגליות
הכטב"ם שחדר מלבנון
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
על כנפי הכטב"ם שאותר נכתב משפט בערבית עם דברי שבח ותפילה לאללה וגם את שמו של האימאם השיעי - מוסא בן ג'עפר. לא ברור אם הכטב"ם נשא עליו חומר נפץ ואם נועד להתפוצץ.
מהבוקר ועד לשעה 14:00, נציין, חיזבאללה לקח אחריות על ארבע תקריות ירי לעבר מוצבים בגבול. אמש הודיע ארגון הטרור הלבנוני כי היה אחראי על עשר "פעולות" באותה יממה. ישראל תקפה בתגובה יעדים של חיזבאללה בדרום לבנון, כפי שעשתה בימים האחרונים.
יו"ר המושב מרגליות, איתן דוידי, אמר: "חיזבאללה מוכיח בכל בוקר מחדש שהניסיונות שלו לפגוע בתושבי מרגליות לא מפסיקים. מחבלי הארגון מנסים לפגוע בטילים, כטבמי"ם ועוד. שר הביטחון גלנט חייב להבין שצריכה להיות פה פעולה משמעותית בגבול הצפון כדי להרחיק את הנגע הזה. שום פתרון דיפלומטי הוא לא ישים במציאות ולא משהו שאפשר לסמוך עליו. בנס לא נגרמו אבידות בנפש גם באירוע הזה. אנחנו חיים פה מנס לנס ואסור לנו לבנות על ניסים".
צה"ל תוקף יעדי חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל )

דובר ראש הממשלה בערבית, אופיר גנדלמן, התייחס היום לתקריות החוזרות ונשנות בגבול ואמר: "חיזבאללה הפר את הפסקת האש, שבמהלכה תושבי הכפרים בדרום לבנון חזרו לבתיהם וקיוו לשוב לחייהם. חיזבאללה לא מתחשב ברצונות שלהם ויורה לשטח ישראל".
לדברי גנדלמן, "בתגובה לתוקפנות של המיליציה האיראנית חיזבאללה, ישראל תקפה אתרים ששייכים לה. היא האויב הראשון והיחיד של הלבנונים ושל לבנון. אנחנו שומעים קולות בלבנון שלא מפחדים לבקר את חיזבאללה, ואת הקולות של העם הלבנוני שלא רוצה במלחמה. אנחנו שומעים את הלבנונים אומרים ללא פחד - 'אנחנו רוצים לחזור לכפרים שלנו, לחיים שלנו, לא רוצים לאבד את אהובינו'. אני אומר להם - אתם צודקים, אבל חיזבאללה מתעלם מהדרישות שלכם ומהאינטרסים שלכם, וממשיך בפעולותיו. אנחנו ערוכים להתמודד עם כל הסלמה".