גנץ במליאה לפני השבעת הממשלה: "מבקש לגנות את ההפרעות לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו"
(צילום: ערוץ כנסת)

הממשלה השישית בראשותו של בנימין נתניהו הושבעה - באופוזיציה התפנו לקטטות פנימיות: נאומו אתמול (חמישי) של יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ בעת הצגת הרכב הממשלה ה-37 של ישראל בדיון בכנסת, הוביל לעימות חזיתי וחריף מול מפלגת יש עתיד של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד.
2 צפייה בגלריה
הצבעה על יו''ר הכנסת במליאה
הצבעה על יו''ר הכנסת במליאה
לפיד וגנץ, לפני שנפרדו משולחן הממשלה בכנסת
(צילום: יואב דודקביץ')
מיד עם פתיחת הדיון, ברגע שראש הממשלה נתניהו הציג את קווי היסוד ואת חלוקת התפקידים בממשלתו החדשה, החלו כמה חברי כנסת מיש עתיד להפריע לדבריו ובין היתר צעקו לעברו "חלש".
יו"ר המחנה הממלכתי גנץ, שעלה לנאום במהלך הדיון, הסתייג מהניסיונות של חברי יש עתיד לקטוע את דבריו של ראש הממשלה נתניהו, אך גם מתח ביקורת על חברי כנסת מהקואליציה החדשה שיצאו מהמליאה בעת נאום לפיד.
"אני מבקש לגנות את ההפרעות לנאום ראש הממשלה הנכנס וגם את חוסר הכבוד שהופגן ביציאה מהאולם בעת דברי ראש הממשלה היוצא", אמר גנץ. "בדמוקרטיה, צריך לדעת לכבד ולהקשיב גם אם הדברים צורבים וקשים".
2 צפייה בגלריה
קארין אלהרר באולפן ynet
קארין אלהרר באולפן ynet
ח"כ אלהרר
(צילום: יריב כץ)
ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד, עד אתמול שרת האנרגיה, הגיבה בתמיהה לדבריו של גנץ. "אבי מעוז ואיתמר בן גביר מושבעים לממשלה שמסתמנת כהכי קיצונית ומפלה, אבל חשוב היה לו לגנות את ההפרעות לנתניהו", צייצה אלהרר בטוויטר.
במחנה הממלכתי לא נותרו חייבים - ותקפו את יש עתיד והעומד בראשה בחזרה. "אולי את שכחת, אנחנו לא. בגללך ובגלל לפיד יש בן גביר", השיבו במפלגתו של גנץ. "מי שבכוונת מכוון במקרה הרע, או במחדל במקרה הטוב - ריסקו את מרצ מתחת לאחוז החסימה, פעלו נגד מפלגות הגוש בחוסר אחריות וביהירות, וישבו במסעדה בליל סגירת הרשימות במקום לדאוג לגוש - אלו אנשים מהמפלגה שלך. לא נקבל ממך הטפות מוסר".
השבעת הממשלה ה-37
(צילום: מזמור הפקות)

במשדר המיוחד של אולפן ynet אתמול מהכנסת, אמר גנץ כי "אפשר לתמוך בממשלה מבחוץ, בדברים שמשרתים את חיזוק הדמוקרטיה או קשורים לביטחון ישראל". גנץ הוסיף כי ישתף פעולה עם הממשלה של נתניהו בנושאים אלה, והסביר: "אהיה קול שפוי, מישהו למצוא איתו דיאלוג".
גנץ גם סיפר כי צילם את שר הביטחון הנכנס יואב גלנט במהלך ההשבעה, שלח למזכיר הצבאי וכתב "אתה לוקח". הוא הסביר: "בשפה צבאית זה נגמר העניין. אני שמח שהמערכת עוברת בצורה מסודרת אבל לא מסתיר שאני לא מרוצה מהממשלה, מההרכב שלה, מההסתה ומפירוק המשרדים".
עם זאת, גנץ הבהיר כי מבחינתו מדובר בממשלה קיצונית ש"אמורה לשרת איזושהי קונסטלציה של מהפכה משפטית שתשרת את נתניהו במשחק עם כרטיס 'צא מהכלא'. לדברים האלה לא אהיה שותף. אנחנו כאן כדי להיאבק על דמותה של מדינת ישראל והכיוון שלה, ולעשות את זה בדרך ממלכתית. מי שרוצה משהו אחר, משהו קיצוני, בהצלחה לו - זה לא אני".
"אנחנו אופוזיציה, נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לפרק את הממשלה", הבהיר גנץ. "ציבור גדול, 50 אחוז, חושב כמוני".
כשנשאל על כוונותיו להמשך, אמר גנץ: "אנחנו רוצים להיות מפלגה עם אג'נדות ביטחוניות ימניות, חלק ליברליות. צריך להפסיק את הכאסח הדו-גושי. בעידן התקשורת ההמונים והרשתות החברתיות, סלוגנים קיצוניים תופסים יותר שיח, אבל תפיסות העולם הן יותר מורכבות. הציבור ישתכנע בסוף שאפשר להתנהג אחרת. לא ויתרתי על החלום להיות ראש ממשלה, זה לא מגיע ממקום של שררה. אני מחפש כיוון ודרך".