ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ירושלים משה ליאון הדליקו נרות זיכרון היום (שני) באנדרטת "חרבות ברזל" לזכר הנופלות והנופלים מהבירה ב-7 באוקטובר. הנרות שהונחו בין כותלי האנדרטה סודרו לפי צורת מספר הנופלים הירושלמים - 87, ובספרות התאריך 7.10.
נתניהו אמר, בהודעה ראשונה מטעמו ביום השנה לטבח, כי "ביום הזה, במקום הזה, ובמקומות רבים בארצנו, אנחנו זוכרים את נופלינו, חטופינו - שאנחנו מחויבים להחזירם, וגיבורינו שנפלו למען הגנת המולדת והארץ. עברנו טבח נורא לפני שנה, ואנו קמנו כעם, כאריות - 'עם כלביא יקום, וכארי יתנשא'".
נתניהו, ביום השנה ל-7 באוקטובר: "עברנו טבח נורא, וקמנו כעם"
(צילום: איתי בית-און, לע"מ)

1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומשה ליאון באנדרטת חרבות ברזל בירושלים
בנימין נתניהו ומשה ליאון באנדרטת חרבות ברזל בירושלים
בנימין נתניהו ומשה ליאון באנדרטת חרבות ברזל בירושלים
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
לפני כשבועיים, נחנכה האנדרטה ברחוב רופין מול הספרייה הלאומית שעליה נחרטו שמותיהם של כלל החיילות והחיילים, אנשי כוחות הביטחון וההצלה ונרצחי פעולות האיבה, 87 מבניה ובנותיה של העיר ירושלים, שנפלו מאז בוקר פתיחת המלחמה.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר בטקס: "מירושלים, עיר שהיא סמל האחדות, יוצא גם מסר האחדות, ועל כל אחת ואחד מאיתנו מוטלת המשימה להמשיך יחד, ולפעול לאחד, מתוך ראיית המכנה המשותף לכולנו, למען ירושלים בירת ישראל, למען מדינת ישראל. כפי שלימדו אותנו היטב חודשי המלחמה, כוחנו באחדותנו - ורק יחד ננצח".
אמש ערך נתניהו דיון חריג יחסית על המבוי הסתום במגעים לעסקה לשחרור החטופים שמוחזקים כבר שנה שלמה בשבי בעזה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי במפגש השתתפו ראשי מערכת הביטחון, מתאם השבויים והנעדרים גל הירש וכמה שרים.
גורמי הביטחון הציגו בדיון את הערכת המודיעין, אותה כבר חשף נתניהו, ולפיה כמחצית מ-101 החטופים שמוחזקים בידי חמאס בחיים - אך מצבם קשה מאוד. "החוטפים הרעו להם את התנאים. יש הנחיות ברורות לחוטפים שאם הם מרגישים סכנה ושכוחות צה"ל מתקרבים, יש להוציא את החטופים להורג כמו שקרה בתל א-סולטאן (ברפיח) עם 6 החטופים שנרצחו". הגורמים טענו בדיון כי הזמן שעובר מקשה על השגת מידע רלוונטי על החטופים.