רשת אל-ערבייה פרסמה אתמול (חמישי) הצהרות של עזתים נגד שלטון חמאס, חודשיים מפרוץ המלחמה ובעקבות ההרס האדיר ברצועה. בתיאור הסרטון כתבה הרשת הסעודית כי מדובר ב"ביקורת רחבה על תנועת חמאס, ובזעקות תושבי עזה לסיים במהירות את המלחמה".
בסרטון שפרסמה אל-ערבייה לא האשימה הרשת הסעודית את ישראל במלחמה בעזה, אך הזכירה את חמאס. באחד הקטעים שהעלתה אל-ערבייה אומרת אישה עזתית בדמעות: "אנחנו שילמנו את המחיר, שילמנו על כרטיס הכניסה של חמאס. חמאס השמיד את האזרחים. אני לא מוצאת אוכל לילדים שלי, למה עשו לנו את זה? חמאס איבד אותנו".
תחילת הכתבה ב"אל-ערבייה"

2 צפייה בגלריה
הרשת הסעודית החזקה בעולם הערבי אלערביה מפרסמת  סדרת אמירות של תושבי עזה שיוצאים נגד חמאס
הרשת הסעודית החזקה בעולם הערבי אלערביה מפרסמת  סדרת אמירות של תושבי עזה שיוצאים נגד חמאס
מתוך הסרטונים של רשת אל-ערבייה
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
אל-ערבייה הוקמה ב-2003 על מנת להתחרות ברשת אל-ג'זירה, שהפכה לשופר של חמאס, וכדי לספק לצופה הערבי ערוץ חדשות בסגנון CNN, שבו תוכן חדשותי ברמה גבוהה. היום, למרות הסכנה, התייצבו עזתים גם מול המצלמות של אל-ג'זירה והשמיעו ביקורת קשה נגד התנהלות חמאס. אחת מהן, קשישה שהתבקשה לתאר את המצב סיפרה כי הסיוע ההומניטרי מגיע רק לחמאס - ולא לתושבים.
"כל הסיוע הולך אל מתחת לאדמה", אמרה הקשישה בתשובה לכתב ששאל אותה על המצב הקשה ברצועה. "נכנס הרבה סיוע, אבל הוא לא מגיע אל האנשים". הכתב של אל-גז'ירה ניסה ליישר קו עם הנרטיב של הרשת, ואמר שבחמאס טוענים שנכנס מעט מאוד ציוד הומניטרי ושמה שנכנס מופץ מיד לתושבים. בתגובה הקשישה נופפה בידה וסימנה לשלילה. "כל הסיוע הולך אליהם, לבתים שלהם, הם לוקחים את זה. הם גם ירו בי, ועשו בי מה שהם רוצים".
אתמול פורסמה כתבה אחרת באל-ערבייה, תחת הכותרת - "פליט פלסטיני בעזה: 'סינוואר, השמדת אותנו'". בכתבה הפליט מספר שהוא עבר מהעיר עזה לחאן יונס, ומשם המשיך לרפיח. הוא מספר בסרטון כיצד אנשי חמאס בזזו את הסיוע ההומניטרי שהועבר לרצועה.
הסופר ופעיל זכויות האדם האלג'יראי אנואר מאלק כתב בטוויטר: "תראו איזה מסר קורע לב מתושבי עזה לאחיהם במדינות ערב והאיסלאם - שכמובן לא מועבר בתקשורת החמאס והג'יהאד, וגם לא זוכה לשבחים מכוכבי סינואר, אבו עובדייה, הנייה, דף, אל-עארורי וכו'. אכפת להם רק מהניצחון, הברית האיראנית והצלחת התוכנית הארגונית שלהם - על חשבון חפים מפשע".
בתגובות להצהרות האזרחים בעזה הושמעה ביקורת על מצרים, שאינה פותחת את הגבולות עבור פליטים עזתים. המצרים לא נשארו חייבים. "תמיד יש לכם טענות על מצרים, חמאס מכרה את הסוגייה הפלסטינית, לכו תשאלו איפה מנהיגי חמאס" כתבה אחת הגולשות המצריות.
פורסם לראשונה: 22:47, 07.12.23