זוהר: "אם ניסוג מהרפורמה - עדיף לשבת באופוזיציה"
(צילום: אסף חן)

"נגמרת הדמוקרטיה? שקר מופרך": בזמן שוועדת חוקה התכנסה הבוקר (ד') כדי לאשר לקריאה שנייה ושלישית את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ורגע לפני ש"זכה" לקבלת פנים ממפגינים נגד המהפכה המשפטית בכפר סבא, אמר הבוקר שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) בריאיון לאולפן ynet כי הוא תומך במתווה "המרוכך" של ח"כ שמחה רוטמן, והבהיר כי הבעיה הייתה "שלא הסברנו כמו צריך מה הרפורמה הזאת אומרת".
לדבריו, "אנחנו נמצאים במצב שלא הסברנו כמו שצריך מה הרפורמה הזאת אומרת ומה המשמעויות שלה. המתווה שהוצג הוא מאוד סביר ונכון, ואפשר לתמוך בו בקונצנזוס. אין בו שום פגיעה בדמוקרטיה. שופטי בית המשפט לנצח יהיו עצמאיים וחופשיים לקבל החלטות בהתאם לחוק ויהיה גוון".
עם זאת, הבהיר זוהר, כי באופוזיציה בכל זאת יתנגדו: "כרגע אנחנו יודעים שלא משנה מה נציג, הם יתנגדו כי הם לא רוצים שום דבר שקשור למה שאנחנו עושים, הם רוצים להמשיך להלהיט את הרחובות". זוהר המשיך להאשים את האופוזיציה, ואמר כי "הם עושים נזק אדיר לא רק לנו, אלא גם לעצמם. הם כורתים את הענף שעליו הם יושבים וזה עצוב ושורף את הלב, אבל זו המציאות שלנו כרגע ואנחנו צריכים להתמודד איתה".
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"מי שנבחר על-ידי העם קובע את המדיניות, לא השופטים. נשלים את החקיקה". זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
על אף ההתנגדות והמחאות נגד התוכנית, סבור זוהר כי "את הרפורמה המשפטית אנחנו חייבים לעשות, ולא יכולים לסגת ממנה. אם ניסוג ממנה - מוטב לנו לשבת באופוזיציה. גם אם נצטרך לשלם מחיר פוליטי על הרפורמה המתבקשת נשלם אותו, כי זה מה שצריך לעשות למען אזרחי ישראל ולמען הדמוקרטיה הישראלית". על משבר חוקתי שעלול לפרוץ אם בג"ץ בכל זאת יפסול את התוכנית, אמר זוהר: "מקווה שלא נגיע לסיטואציה הזאת. מי שנבחר על-ידי העם קובע את המדיניות, לא השופטים. לא נוותר, נשלים את החקיקה".
השר זוהר התייחס לבקשת משפחות שכולות מפוליטיקאים שלא להגיע לטקסי יום הזיכרון, ברקע המתיחות החברתית והפילוג בעם על רקע המהפכה המשפטית: "זה דבר שקשה לשמוע. לי באופן אישי זה כואב מאוד. בחודש-חודשיים הקרובים, כשיש את הטקסים הממלכתיים ביום השואה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ובעיקר ביום העצמאות, כדאי להרגיע קצת. צריך לזכור שאנחנו עם אחד עם גורל משותף, ושצריך לאהוב אחד את השני ללא תנאי. אנחנו עם אחד ששרד את השואה, ושלא היה נמצא פה ללא האחדות והרעות שלו".