3 צפייה בגלריה
ג'נין
ג'נין
עימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל בג'נין
(צילום: רויטרס/Raneen Sawafta)
בצה"ל לא רואים כרגע רמת התנגדות משמעותית בג'נין. הסיבה הראשונה היא הכניסה מכמה כיוונים למחנה הפליטים, והשנייה היא מכת הפתיחה שהייתה מאוד מפתיעה - מה שגרם למחבלים להיכנס פנימה ללב המקום. למחבלים לא נותר לאן לברוח, והם למעשה לכודים בלב המחנה.
כרגע כל מחנה הפליטים מחולק לפי יחידות, וכך עובדים הכוחות - לכל יחידה יש את גבולות הגזרה שלה. העבודה היא איטית, כשהדגש הוא לא ליפול לירי דו-צדדי. במהלך היום היו עד כה כמה נקודות של חילופי אש בחלק מהגזרות, כמו בתקרית שאירעה מוקדם יותר סמוך למסגד אל-אנאמסר במחנה הפליטים, אך עדיין לא בכמויות משמעותיות.
3 צפייה בגלריה
ג'נין
ג'נין
הדגש: לא ליפול לירי דו-צדדי. מחנה הפליטים ג'נין
(צילום: רויטרס/Raneen Sawafta)
3 צפייה בגלריה
מעבר סאלם ליד ג'נין
מעבר סאלם ליד ג'נין
כוחות צה"ל במעבר סאלם ליד ג'נין
(צילום: רויטרס/Ronen Zvulun)
באשר למעצרים, הכוחות פועלים בשיטה מאוד מהירה - הלוחמים עוברים בית בית, מעכבים אנשים, וממש באותו רגע, בעזרת שימוש באמצעים מיוחדים ובשיתוף רכזי השב"כ, יודעים להגיד מי משוחרר ומי ממשיך למעצר. מי שנעצר מלווה על ידי כוח ברכב, ויוצא החוצה למתקן ביטחוני סמוך לגדר להמשך חקירות. עד כה הובאו לשם כ-30 עצורים.
מבחינת שמירה על דיפרנציאליות, עוד מהבוקר הפעילות בכל המעברים פתוחה, גם במעבר גלמ'ה הסמוך למקום הפעילות. הפעילות במקום אומנם פחותה מביום רגיל, אך עדיין עברו בו פלסטינים. לגבי ההיערכות להמשך, הפעילות תימשך בגזרת העצורים, ויותר מכך - מול תשתיות טרור כמו מפקדות, וכמובן איסוף אמל"ח. העבודה נעשית על פי מודיעין מדויק שמוביל שב"כ.