הנזק בבית בשדרות
(צילום: רועי עידן)

רקטה ששוגרה הבוקר (שישי) מרצועת עזה פגעה בביתם של שרי ויניר וזאנה באחת השכונות הוותיקות של שדרות. בני המשפחה ששהו בבית לא נפגעו, אך לבית נגרם נזק. "תמיד פחדתי שזה מה שיקרה", סיפרה שרי וזאנה ל-ynet. "מבחינתנו זה לעזוב את שדרות עכשיו. אני לא רוצה לגדל ילדה במצב הזה ולהרוס לה את הנפש כבר בגיל 9 חודשים".
4 צפייה בגלריה
בית בשדרות שנפגע מרקטה
בית בשדרות שנפגע מרקטה
הנזק שנגרם לבית בשדרות
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
בית בשדרות שנפגע מרקטה
בית בשדרות שנפגע מרקטה
שרי וזאנה והנזק שנגרם לביתה
(צילום: רועי עידן)
כוחות משטרה וצוותים של עיריית שדרות הוזעקו למקום הנפילה וסרקו באזור, ובמקביל צוותי חוסן של העירייה הגיעו להעניק סיוע לבני הבית ולשכנים. "הילדה ואני ישנו בממ"ד, בעלי היה בסלון, היה מטח ואז בום חזק", הוסיפה וזאנה. "החשמל נפל והרחנו ריח של אבק שריפה, כל הסלון ניזוק. ההורים שלי גרים ליד והם יצאו לעזור לנו. הילדה שלי אצלם עכשיו. בשבועות האחרונים אנחנו מעבירים את הבת לחדר החדש. ציפינו לזה, הילדה בסדר".
"אנחנו מעכלים את מה שקורה ומנסים להבין מה עושים מפה. אני לא רצתי לממ"ד, ישנתי על הספה. היה מטח של רקטות וכשבאתי לקום זה בדיוק קרה. הרחתי אבק שריפה, ראיתי אבק והבנתי שזה מה שקרה", סיפר יניר וזאנה, אב המשפחה, במשדר אולפן ynet הבוקר. "רק השנה הפכתי להיות אבא וזה משהו שגורם לך לחשוב אולי באמת כדאי לעזוב למקום שיהיה אפשר לגדל משפחה יותר בשקט".
ריאיון עם יניר וזאנה: "לא אתן לגרש אותי מהבית"
(צילום: רועי עידן, שמיר אלבז, חגי דקל)

לדבריו, "אפשר להגיד שבסבבים המחשבה פתאום עולה שוב ואז צונחת שוב. כשזה מגיע לבית שלך אתה חושב שוב. גדלנו בשדרות, המציאות לצערי לא חדשה לי. אנחנו אוהבים את האזור, אני לפחות יכול להעיד על עצמי שאני ממש אוהב את האזור פה. בגדול, לא אתן לאף אחד לגרש אותי מהבית שלי, אבל כשזה מגיע לילדה הקטנה שלך, שאתה רואה אותה חסרת אונים, שווה לשקול את זה מחדש".
ראש העיר שדרות אלון דוידי הגיע לבית המשפחה ושוחח איתה. "חג הפסח שלנו הופר על ידי המחבלים שמנסים בכל דרך לפגוע בנו. ממשלת ישראל צריכה לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט לכלל היישובים וכן את ההרתעה שלצערנו התפוגגה", אמר.
(צילום: חגי דקל)

ראיון עם תושב נחל עוז
(צילום: חגי דקל)

בריאיון לאולפן ynet הוסיף דוידי: "אין לנו חירות. הם ממשיכים להתעצם ולגדול. המציאות הזאת רעה למדינת ישראל. כולנו מבינים ששום דבר לא נגמר. אי אפשר לבוא ולהגיד שאנחנו מנהלים אירוע בצורה נכונה. המציאות מורכבת, אבל האזרחים לא חיים בחירות. תפקיד ראש הממשלה לייצר מציאות שהחיים יהיו תקינים". לדבריו, "מה יקרה מחר? מדינת ישראל היא רולטה? נצטרך לראות מה קורה בהר הבית או מה מצב הרוח של מפקד חמאס?".
מעזה נורו לכיוון ישראל 44 רקטות עד סביבות השעה 06:30. 12 נפלו בים, שמונה יורטו על ידי כיפת ברזל ו-14 נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. לפחות עד 8:00 תושבים התבקשו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים בעוטף עזה. ירי הרקטות מעזה הגיע אחרי שצה"ל תקף הלילה ברצועה וגם בדרום לבנון, בעקבות ירי של 36 רקטות לעבר הגליל אמש. 34 רקטות נורו בשעות הצהריים, ושתי רקטות נוספות נורו בשעות הערב לכיוון מטולה.
4 צפייה בגלריה
יניר וזאנה שביתו נפגע מרקטה
יניר וזאנה שביתו נפגע מרקטה
יניר וזאנה שביתו נפגע מרקטה, מביט על הנזק בתקרה
( צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות
תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות
תקיפת צה"ל ברצועת עזה הלילה
(צילום: AFP)

בצה"ל החליטו הבוקר גם על תגבור כוחות סדירים לוחמים של חיל רגלים וארטילריה - הן בפיקוד הצפון והן בפיקוד הדרום. לאחר התקיפות בלבנון ובעזה נמסר מצה"ל כי הותקפו שלוש מטרות של חמאס באזור שממנו שוגרו אתמול הרקטות, ובעזה הותקפו 11 מטרות בהן אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס, מרכזי מחקר ופיתוח משמעותיים בג'באליה ומנהרות שהתקרבו לגדר הגבול.