בישראל לא לוקחים אחריות על החיסול: דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, סירב להתייחס הערב (יום ב') לחיסולו של מפקד כוח רדואן בלבנון, וויסאם טוויל.
תת-אלוף הגרי נשאל על החיסול במהלך התדרוך היומי לעיתונאים, והשיב: "אנחנו צריכים לפעול כדי להרחיק את האיום בגבול הצפון ולאפשר את התנאים שיאפשרו לתושבים לחזור הביתה בצורה בטוחה - נשיג זאת במעשים, לא במילים. אני לא רוצה להתייחס למה שמפורסם בתקשורת הזרה, אנחנו ערוכים חזק בגבול הצפון".
הצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי
(צילום: דובר צה"ל)

טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בתקיפה שיוחסה לפי הדיווחים לישראל, מונה לאחרונה למפקד כוח רדואן - יחידת העילית של ארגון הטרור הלבנוני . טוויל נחשב לארכי-מחבל, "מוחמד דף של חיזבאללה".
טוויל היה אחראי למארב שבו נהרגו ונחטפו ב-7 באוקטובר 2000 בהר דב חיילי ההנדסה הקרבית עדי אביטן, בני אברהם ועומר סואעד שהיה נהג מבצעי. חיזבאללה ארב להם, הרג אותם וחטף את גופותיהם והחזיר אותם בעסקת שבויים. הוא גם עמד מאחורי הריגתם וחטיפתם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב ביולי 2006 - פעולה שבגינה יצאה ישראל למלחמת לבנון השנייה - והיה אחראי גם לפיגוע במגידו במרץ 2023, שבו חדר מחבל מלבנון לעומק ישראל והטמין מטען חבלה שהתפוצץ ופצע קשה נהג ישראלי.
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
1 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל עם נסראללה
בלבנון דיווחו כי טוויל חוסל בתקיפה של כטב"ם ישראלי שכוונה לעבר מכונית בעיירה חירבת סלם שבדרום המדינה. בתקיפה, כ-10 ק"מ מהגבול בין ישראל ללבנון, נהרג אדם נוסף שזהותו טרם פורסמה - וככל הנראה מדובר במחבל נוסף של ארגון הטרור הלבנוני.
חיזבאללה הגדיר את טוויל "מפקד", וכינה אותו גם "חאג' ג'וואד". בהודעת חיזבאללה נאמר כי הוא נהרג כ"שהיד בדרך לירושלים" - התואר שמעניק ארגון הטרור להרוגיו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. גורם ביטחוני ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי "זו מכה מכאיבה מאוד, דברים יתלהטו עכשיו". גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לטוויל היה "תפקיד מוביל בהכוונת הפעולות בדרום לבנון".
תיעוד: צה"ל תוקף בלבנון
(צילום: דובר צה"ל)

במקביל, הודיע דובר צה"ל כי כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים שפעלה בשטח לבנון וניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח הארץ. בנוסף, הכוחות תקפו תשתית טרור בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה ומרחבים נוספים בשטח לבנון.
כמו כן, מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.