2 צפייה בגלריה
הפעוט מוחמד שנפצע קשה
הפעוט מוחמד שנפצע קשה
מרווה: "רצתי לשם וחייל אמר לי 'תעצרי או שאני יורה בך'". מוחמד בבית החולים
(באדיבות המשפחה)
מרווה תמימי, אמו של מוחמד בן השלוש שנפצע אנושות מירי צה"ל סמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין, סיפרה היום (ראשון) ל-ynet כי "ראיתי את המחזה הכי קשה בחיים, הבן שלי ובעלי רוססו ביריות. הייתי בטוחה שמוחמד מת במקום". בירי שאירע ביום חמישי האחרון נפצע גם אביו של מוחמד, הייתם (40), באורח קשה.
"כשראיתי את זה רצתי לשם וחייל אחד אמר לי 'תעצרי או שאני יורה בך'", תיארה האם שכבר שלושה ימים שוהה ליד מיטת בנה בבית החולים. "מוחמד פונה במסוק אבל אמרו לי שאין לי היתר מעבר. שלוש שעות אחרי זה הצלחתי להגיע לשם ברכב".
מרווה ביקשה שיעבירו את בעלה הייתם שמאושפז בבית חולים ברמאללה לתל השומר, כדי שהיא תוכל לראות אותו ושהוא יהיה קרוב לבנם. "זה המינימום האנושי שבן ואב יהיו ביחד ושהייתם יזכה לראות אותו. אני לא יודעת מה יהיה עם הבן שלי אבל אני סומכת על אלוהים שייתן לו לחיות", אמרה בבכי.
זירת האירוע ליד נווה צוף, ביום חמישי האחרון

2 צפייה בגלריה
הפעוט מוחמד ואביו שנפצעו מאש צה"ל
הפעוט מוחמד ואביו שנפצעו מאש צה"ל
מוחמד ואביו הייתם
(באדיבות המשפחה)
נגד משפחת תמימי שגרה בנבי סאלח עומדים שני צווי הריסה לביתם. מרווה סיפרה כי "רציתי שיהיה לנו קיר שיגן עלינו מפני ירי, אבל הרשויות לא מרשות לנו. אני צריכה הגנה. אין מי שיעמוד לצידנו".
בשיר תמימי, אחיו של הייתם, אמר כי האח צפוי להשתחרר מחר מבית החולים ברמאללה. לדבריו, "הוא רוצה להשתחרר מהר כדי להיות עם הבן שלו שעדיין במצב לא טוב. אנחנו מקווים שהמצב ישתפר ושיהיה טוב".
מוחמד והייתם נורו ליד ביתם, לאחר שמחבלים ירו לעבר עמדה צבאית סמוכה. בתחילה נחשד כי ירי המחבלים הביא לפציעתם, אך לאחר תחקור ראשוני נמסר מצה"ל כי השניים נפגעו ככל הנראה מאש הלוחמים שהשיבו בירי לעבר המחבלים.
צוותי מד"א, בעזרת כוח רפואה של צה"ל, העניקו להם טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה ממושכות במוחמד. לאחר שאלה צלחו, מסוק צה"ל שהוזנק לזירת האירוע פינה אותו לבית החולים שיבא שבתל השומר במצב לא יציב, וכעת הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים ספרא. במקביל, הסהר האדום פינה את הייתם לשטחי הרשות הפלסטינית.