לוחמי יחידת דובדבן חיסלו אמש (שלישי) שישה מחבלים בפעילות בכפר דאן שליד ג'נין. במהלך הפעילות, שנמשכה כמה שעות, מסוק קרב של חיל האוויר תקף במרחב המבנה שבו התבצרו המחבלים.
תיעוד: חילופי ירי ועשן מיתמר ליד ג'נין

הפעילות החלה סביב השעה 18:00, אז הכוחות נכנסו לכפר בהכוונה מודיעינית של שב"כ במסגרת פעילות נגד מבוקש. הכוחות, שפעלו בפיקודו של מח"ט מנשה אלוף-משנה איוב כיוף, ספגו אש עם כניסתם לכפר והגיבו בירי, בין היתר באמצעות טילי כתף ומסוק קרב.
במסגרת הפעילות, הלוחמים ביצעו נוהל "סיר לחץ" על מבנה ששימש מחבלים במרחב, ובמהלך חילופי האש חוסלו שישה מהם. בנוסף, הכוחות איתרו במרחב שלושה רובים מסוג M16, אקדח, כמה מחסניות ששימשו את המחבלים ורכב ובו כמה מטענים. דובר צה"ל מסר כי אמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.
אתמול, כוחות צה"ל ויחידת המסתערבים של מג"ב חיסלו ארבעה מחבלים בכפר ניעמה שסמוך לרמאללה, בהכוונת שב"כ, כדי ללכוד את אחד המחבלים שחדרו כיממה מוקדם יותר לחוות שדה אפרים והציתו שם קרוואן. בשלב מסוים ניסה מחבל לדרוס אותם, יחד עם שלושה מחבריו - וכל הארבעה חוסלו.
1 צפייה בגלריה
שישה המחבלים שחוסלו בכפר דאן סמוך לג'נין
שישה המחבלים שחוסלו בכפר דאן סמוך לג'נין
ששת המחבלים שחוסלו ליד ג'נין
לאחר הפעילות, שב"כ, צה"ל והמשטרה פרסמו הודעה משותפת שבה נכתב כי "מסתערבי מג"ב, יחד עם לוחמי צה"ל מחטיבת אפרים, פעלו הלילה בהכוונה מודיענית מדויקת של שב"כ בכפר ניעמה למעצרו של אחד ממחבלי החוליה שהגיעה לבצע פיגוע נגד יהודים והציתה קרוואן הלילה בחוות שדה אפרים.
"עם הגעת הכוחות למתחם שבו הסתתרו החשודים, מסתערבי מג"ב סגרו על המבנה. בתגובה לכך החל המחבל מהפיגוע אמש, ושלושה נוספים, בניסיון להימלט על גבי רכב ואף לדרוס מסתערבים שפעלו במרחב. בתגובה לכך, מסתערבי מג"ב פתחו בירי לעבר הרכב ונטרלו את המחבל ושלושת המחבלים הנוספים".