פארסת העבודות בכביש 1: העבודות להשלמת גשר הרכבת במחלף ענבה לא יתבצעו הערב (שלישי), והמשך העבודות גם מחר – יום ירושלים – נמצא בספק רב. ברכבת ישראל, שהזמינה את העבודות, אישרו את ביטולן היום - לכאורה בשל טענות על מחסור בכוח אדם בחברה המבצעת, שיכון ובינוי סולל בונה.
בחברה מסרבים בינתיים להגיב לדברים, אולם בין רכבת ישראל לסולל בונה הייתה בעבר שורה ארוכה של סכסוכים כספיים ומקצועיים. כמו כן, ל-ynet נודע כי מנכ"ל החברה תמיר כהן, קיים הערב שיחה עם מנכ"ל הרכבת משה (שיקו) זנה - על "נושא לא ידוע".
1 צפייה בגלריה
גשר הולכי הרגל החדש במחלף משה דיין ראשל"צ
גשר הולכי הרגל החדש במחלף משה דיין ראשל"צ
הגשר החדש להולכי רגל במחלף משה דיין באיילון
(צילום: לביא תצלומי אויר)
ברקע, העבודות שהחלו רק שלשום - לאחר שנדחו שוב ושוב בחודשים האחרונים. במקור, העבודות תוכננו להתבצע במהלך סוף השבוע, אז תנועת הרכבים דלה והפגיעה הכספית במשק הרבה יותר קטנה, אולם הן בוטלו פעמיים על-ידי שרת התחבורה מירי רגב, בצל לחצים של פוליטיקאים חרדים. במקום, הוחלט כי העבודות יתקיימו בלילות במהלך השבוע, אך כעת לא ברור בכמה זמן הן יתעכבו. בשל העיכוב, סביר להניח כי העבודות ייאלצו להימשך גם בשבוע הבא.
במסגרת השינויים בהסדרי התנועה בכביש 1, בימים האחרונים נסגרה התנועה בקרבת מחלף ענבה לכיוון מערב, מ-22:00 עד 05:00. ביום חמישי תוכננה חסימה ארוכה יותר, והכביש היה אמור להיסגר מחצות עד 09:00 ביום שישי בבוקר.
בשבוע שעבר נחסמו נתיבי איילון בקרבת מחלף משה דיין בראשון לציון לשני הכיוונים, לטובת עבודות להרמת גשר הולכי רגל חדש המחבר את תחנת הרכבת למתחם ה-1,000 בעיר.