השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר האשים הערב (חמישי) את קבינט המלחמה בפיגוע שבו נרצחו שני בני אדם ליד היישוב עלי. "אתמול כניעה של קבינט הקונספציה בעניין הר הבית - היום פיגוע. הבוקר פינוי יהודים בבנימין - עכשיו פיגוע. הקבינט המצומצם, צאו מהקונספציה", כתב בן גביר ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
בן גביר ונתניהו. עימות נוסף סביב המדיניות
(צילום: אלכס קולומויסקי, אוליבייה פיטוסי)
גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לפיגוע ואמר: "אדרוש הערב בישיבת הקבינט לשנות פאזה ולהשתחרר מהקונספציה גם ביו"ש. זה לא המצב הכלכלי, זו שנאת ישראל עמוקה שאינה שונה בין עזה ליו"ש. לא ייתכן שבכל שנה הרמדאן והתקופה הקודמת לו יהפכו למרחץ דמים של רצח יהודים. זו אינה גזירת גורל. זה דורש מצה"ל הרחבת המאמץ הסיכולי ולא צמצומו, סגירת צירים, החזרת המחסומים ופיתוח מאסיבי של ההתיישבות כתשובה ציונית הולמת".
בפיגוע בתחנת הדלק סמוך לכניסה לעלי פתח באש קצין במשטרה הפלסטינית ורצח שני בני אדם בשנות ה-20 וה-50 לחייהם. אחד מהבעלים של החומוסייה שבתחנה ירה עליו - וחיסל אותו.
אתמול (רביעי) כבר נרשם עימות בין בן גביר לנתניהו על רקע המדיניות שיש לנקוט בהר הבית. בן גביר הודיע שלא יכניס נציג של ראש הממשלה לדיון על הרמדאן, על הרקע החשש בקרב גורמים בממשלה שהתנהלות השר לביטחון לאומי עלולה להבעיר את הגזרה. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי בלשכת ראש הממשלה ביקשו לשלוח נציג משלהם לדיון ההיערכות לרמדאן, שבו לוקחים חלק השר ונציגיו, וגם הגורמים הרלוונטיים במשטרה. בסביבת בן גביר ראו במהלך ככזה שנועד "לפקח" על צעדי המשטרה והשר, ואף להנחות אותה במידת הצורך, בהתאם למדיניות קבינט המלחמה - ובשל כך הוחלט לא לאפשר את כניסתו של נציג ראש הממשלה לדיון.