תיעוד התקיפה בגבעה הצרפתית

בדיון בהארכת מעצרם של שני החשודים שתקפו באלימות קשה ובאבנים את שני השוטרים שנכנסו לשכונת עיסאוויה ביום רביעי האחרון, הודה אתמול (ראשון) נציג המשטרה כי חקירת הירי של השוטרים שירו בנשקם, מכיוון שחשו סכנה לחייהם, עברה לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. "השוטרים לא נעצרו ולא ידוע אם נחקרו, אבל מח"ש מעורבת בעניין בדיקת הירי", אמר נציג המשטרה.
במהלך הדיון אישר הנציג שמדובר ברכב שבו נסעו שני שוטרים ואזרח. השוטרים, שהיו בלבוש אזרחי, לא היו בשליחות המשטרה. מהמשטרה נמסר כי "כבכל אירוע שבו מבוצע ירי על ידי שוטר, האירוע הועבר לידיעת מח"ש". ממח"ש נמסר כי "חומרי החקירה הועברו היום למחלקה לחקירות שוטרים ואלה ייבחנו כמקובל".
3 צפייה בגלריה
הרכב שבו נסעו השוטרים עם האזרח לאחר התקיפה
הרכב שבו נסעו השוטרים עם האזרח לאחר התקיפה
הרכב שבו נסעו השוטרים עם האזרח לאחר התקיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
עו"ד מוחמד מחמוד שמייצג את אחד החשודים טען בדיון ששני השוטרים והאזרח הגיעו לביתו של אחד החשודים בעיסאוויה, ו"ירו מהגגון של הרכב, כשאחד מהקליעים פוגע בקיר של אחד הבתים שם". הוא הוסיף כי אם הם הרגישו מאוימים כמו שטענו, לא היו יוצאים בכזאת נינוחות מהכפר. "כניסתם לכפר מעלה סימני שאלה ותומך בגרסת החשודים שהגנו על עצמם מפני רכב אזרחי שבא וירה בכפר".
מחמוד הוסיף כי "אי-אפשר להתעלם ממה שקורה בחברה הערבית לאחרונה. הם רצו לראות מי ירה ואז קרה מה שקרה". עוד טען כי "אף אחד לא ידע שהם שוטרים. לא זרקו עליהם אבנים ולא בקת"בים. התיק בנסיבותיו מעלה המון סימני שאלה".
3 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות המשטרה)
בית משפט השלום החליט אתמול לשחרר את אחד החשודים, ומעצרו של חשוד נוסף הוארך בשלושה ימים. המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לשחרור לבית משפט המחוזי. נזכיר שחשוד נוסף קטין בן 17 שוחרר למעצר בית כבר בשבוע שעבר. השופט ציון סהראי, שהורה על שחרור החשוד, קבע כי "החשד הסביר נגדו לא היה בעוצמה גבוהה, נוכח זה שלא נעשתה שום פעולה לבסס את החשד אף שחלפו ארבעה ימים. יש בהיחלשות החשד להצדיק שחרור למעצר בית בתנאים מגבילים".
בהחלטתו להאריך את מעצר החשוד השני כתב השופט, בניגוד לטענות הסנגור: "אין מדובר במי שהגן על עצמו, רכושו או בני משפחתו, אלא במי שניהל מרדף אחרי הרכב ונקט באלימות קשה על פי החשד כלפי אחד מהיושבים ברכב שלאחר מכן התברר שמדובר בשוטר. אף אם סבר שמדובר בעבריינים שירו בשכונת מגורים אין הצדקה למעשיו".
פורסם לראשונה: 22:59, 12.06.22