טיסת אל על LY338 לנתב"ג המריאה כמתכונן שלשום (שני) מאמסטרדם, אלא שבמהלכה נרשמה דרמה קטנה - שכללה הזנקת מטוסי קרב אוסטריים. בזמן שהמטוס היה בגובה שיוט של 37 אלף רגל מעל גרמניה, בנתיב הטיסה המתוכנן שלו, ביקשה הבקרה האווירית האזורית שיעבור לתדר הבא בנתיב שלו. בשלב הזה המטוס לא יצר קשר עם הבקרה האווירית הבאה כנדרש וכמצופה ממנו - וגם לא נענה לקריאות אליו בקשר מהבקרים הגרמנים והאוסטרים, גם לא כשניסו ליצור איתו קשר בכמה תדרים שונים.
הפיקוח האווירי ביקש ממטוסים שטסו בקרבתו לנסות ליצור איתו קשר, אך גם להם טייסי אל על לא ענו. בכל הזמן הזה המטוס המשיך לטוס בהתאם לתוכנית הטיסה, בגובה ובמהירות המתוכננים ללא חריגות.
משלא נענה לאף קריאה בקשר, הוזנקו בהתאם לפרוטוקול במקרים כאלה מטוסי קרב אוסטריים מדגם יורופייטר כדי להתקרב למטוס וליצור קשר עין עם הצוות. רק לאחר הזנקת מטוסי הקרב התחדש הקשר בין המטוס לבקרה האווירית. מטוסי הקרב חזרו לבסיסם ומטוס אל על המשיך בדרכו לנתב"ג ללא אירועים חריגים נוספים.
לפי משרד ההגנה האוסטרי, חלפו 12 דקות מרגע הזנקת מטוסי הקרב עד שהקשר חודש. בשלב זה לא ברור מדוע הטייסים לא נענו לקשר, וטרם התקבלה תגובה מאל על בנושא. נציין כי דגם המטוס של אל על הוא בואינג 777, שחזר לטוס בתחילת החודש הזה. הוא היה מושבת יחד עם שאר צי ה-777 מאז פרוץ מגפת הקורונה בתחילת 2020.
מאל על נמסר בתגובה: "טיסה LY338 שהמריאה מאמסטרדם לתל אביב חלפה במרחב האווירי של גרמניה ואוסטריה כחלק מנתיב הטיסה המתוכנן. מסיבה שעדיין לא תוחקרה, במהלך המעבר מהמרחב האווירי הגרמני למרחב האוסטרי לא נוצר קשר עם הבקרה האווירית האוסטרית. לאחר שמרכז השליטה ומטוס אל על אחר שהיה באוויר הסבו את תשומת לב צוות המטוס, נוצר קשר עם הבקרה האוסטרית. לאחר שחודש הקשר, המטוס המשיך בדרכו ארצה ללא עיכובים".
פורסם לראשונה: 22:18, 11.04.23