3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה לריגול ולהאזנות
אילוסטרציה לריגול ולהאזנות
הודעה חריגה של המוסד. שתי נשים עשו היסטוריה
(צילום: shutterstock)
המהפכה הנשית של דדי ברנע: המוסד הודיע הבוקר (חמישי) כי לראשונה בתולדותיו, מונתה אישה לתפקיד ראש מינהלת המודיעין בארגון, המקבילה לראש אמ"ן בצה"ל. במקביל, הודיע המוסד כי גם לתפקיד ראש מערכת איראן - זירת העיסוק המרכזית של הארגון, מונתה לאחרונה אישה. במוסד חשפו באופן חסר תקדיםאת המינוי של שתי הנשים, א' וק'.
יש לציין כי המוסד מעולם לא פרסם הודעות על מינויי בכירים בארגון, ואף לא פרסם את האותיות הראשונות בשמות הבכירים בארגון. א', ראש מינהלת המודיעין החדשה, צמחה בשורות המוסד ומשרתת כ-20 שנה בעשייה המודיעינית. בפועל, ראש המינהלת מופקדת על גיבוש תמונת המודיעין האסטרטגית ברמה הלאומית בשורת נושאים, ובהם: הגרעין האיראני, טרור עולמי ונורמליזציה עם העולם הערבי.
3 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם
טקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם
ראש המוסד דוד ברנע
(צילום: יואב דודקביץ')
כמו כן, היא אחראית על המודיעין בכל מבצעי המוסד ומנהלת מאות רבות של עובדים במקצועות האיסוף, הניתוח והמחקר המודיעיני. המודיעין במוסד, מנוהל כיום באופן חסר תקדים על ידי שתי נשים, כאשר גם סגניתה של א' היא אישה - ה'. בדרג הפיקוד הבכיר של המוסד, המכונה "פורום ראשי אגפים", מכהנות כיום 4 נשים - בהן שתי סגניות של ראשי אגפים ושתי ראשי אגפים - א' וכאמור גם ק', ראש מערכת איראן החדשה.
ראש מערכת איראן אחראית על האסטרטגיה של המוסד בהתמודדות עם האיום האיראני על כל צורותיו ואחראית על הובלת המערכה השילובית של מבצעים, טכנולוגיה ומודיעין במוסד יחד עם צה"ל ועם כל זרועות הביטחון. ק' צמחה אף היא בעשייה המודיעינית, ומכהנת כיום באחד התפקידים הבכירים, המשמעותיים והמשפיעים ביותר במוסד.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מ שיגור לוויין איראני של איראן בשם חיאם על גבי משגר סויוז על ידי רוסיה
תיעוד מ שיגור לוויין איראני של איראן בשם חיאם על גבי משגר סויוז על ידי רוסיה
ק' תוביל את האסטרטגיה מול האיום האיראני
(צילום: EPA)
ראש המוסד דוד ברנע, שמאמין כי נשים הן נכס למוסד וביצע בארגון מהפכה של ממש בנושא, הדגיש כי "מרגע הכניסה בשערי הארגון קיים שוויון מלא בין נשים לגברים. נשים רבות מאוד משרתות בכל התפקידים המבצעיים, כלוחמות וכמפעילות סוכנים ומשתלבות בליבת העשייה המבצעית והמודיעינית בכישרון, במקצועיות ובתושייה".
לדבריו, "הדלת להתקדמות עד לדרגי הפיקוד הבכירים ביותר פתוחה לנשים ולגברים כאחד, על פי התאמתם וכישוריהם". עוד ציין ברנע כי "חשוב למוסד כגוף ביטחוני, העומד בחוד החנית של העשייה למען ביטחון המדינה, להעביר מסר לנשים על מרחב האפשרויות הבלתי מוגבל הפתוח בפניהן בארגון, ולהוות דוגמא לארגונים ביטחוניים אחרים בכל הקשור בשילוב נשים בתפקידי מפתח".