סרטון הכופר של הנער בג'לג'וליה
(קרדיט: דוברות המשטרה)

בית המשפט לנוער בבת ים האריך הבוקר (יום שישי) בשלושה ימים את מעצרו של הנער בן ה-16 שנחטף מחולון לג'לג'וליה. לפי החשד, הנער - במקור מעפולה - הגיע לחולון כדי להצית רכב שקשור לעבריינים שחטפו אותו, ונחטף על-ידם. על אף שהמשטרה חושדת כי הוא קשור לסכסוך כנופיות עם העבריינים שחטפו אותו, הוא טוען שלא עשה דבר. במקביל, מעצרם של שמונת החשודים שנעצרו בחשד לחטיפתו הוארך בשישה ימים.
הארכת המעצר של החשודים
(צילום: רועי רובינשטיין)

4 צפייה בגלריה
"הוא המום". מתוך סרטון הכופר שהופץ
"הוא המום". מתוך סרטון הכופר שהופץ
"הוא המום". מתוך סרטון הכופר שהופץ
(צילום: דוברות המשטרה )
לדברי עורכת דינו, חגית רחמני וייס, "הנער טוען שחטפו אותו ברחוב, ואין לו מושג מי ולמה. הוא אומר שהוא לא שייך לשום כנופיה, ולא עשה את מה שמייחסים לו. הוא המום ומכחיש הכול. מדובר בילד בן 16 שנמצא בפנימייה, שהגיע ממשפחה נורמטיבית ולא כמו שהציגו אותו במשטרה. אחותו עובדת באגף החינוך המיוחד".
זמן קצר אחרי הארכת המעצר של הנער התנהל בבית המשפט השלום בתל אביב דיון הארכת מעצרם של שבעה חשודים שנעצרו בפשיטה המשטרתית על המתחם שבו הוחזק הנער בג'לג'וליה, וחשוד נוסף שנעצר על סמך מידע מודיעיני בתחנת דלק ברמת גן. נציג המשטרה אמר בדיון כי כל החשודים שומרים על השתיקה, וביקש להאריך את מעצרם ב-15 ימים - אך בפועל הוארך המעצר בשישה ימים בלבד.
4 צפייה בגלריה
 חשודים בחטיפת נער בן 16 לג'לגוליה בבית משפט
 חשודים בחטיפת נער בן 16 לג'לגוליה בבית משפט
המשפחות תקפו את כלי התקשורת. החשודים בבית המשפט
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
 חשודים בחטיפת נער בן 16 לג'לגוליה בבית משפט
 חשודים בחטיפת נער בן 16 לג'לגוליה בבית משפט
אחד החשודים מסמן אצבע משולשת
(צילום: רועי רובינשטיין)
בתחילת הדיון בהארכת מעצרם של החשודים תקפו בני משפחותיהם את כלי התקשורת וקיללו אותם, ואחד העבריינים סימן אצבע משולשת למצלמות. נציג המשטרה אמר כי "מדובר בתיק עם ריבוי מעורבים שקשרו קשר שבו בוצעה חטיפה לצורך ניסיון רצח או סחיטה, ותקיפה בנסיבות מחמירות. הקורבן נתן עדות ראשונית". עם זאת, נציגי המשטרה סירבו להגיד אם הנער קושר בחקירתו את החשודים לחטיפה.
מוקדם יותר היום סיפרה אחותו של הנער ל-ynet כי כלל לא ידעה שאחיה נחטף. "בנס קיבלנו אותו בחיים", אמרה ופרצה בבכי. "רק היום בבוקר הודיעו לאמא שלי שהוא נחטף, לא ידענו מכלום. אני מרגישה שבנס לא רצחו אותו". הנערה סיפרה כי אמה נסעה לפגוש את בנה באזור המרכז, שם הוא עצור.
עו"ד אתנה אדרי, שמייצגת את שמונת החשודים, מסרה בסיום הדיון: "בשלב זה, מה שניתן לומר שמקום המצאתו של החטוף לכאורה לא קשור לסרטון שמופץ בשעות האחרונות. אין קשר בין החשודים שנעצרו לבין אותם חוטפים שנמצאים באותו הסרטון. החשודים שוללים כל קשר לחטיפתו של אותו חטוף לכאורה. אותו חטוף נמצא שהוא בריא ושלם. הוא לא נמצא כשידיו כבולות או עיניו מכוסות, הוא נמצא במצב תקין לחלוטין כאורח שהתארח באותו בית. על פניו, נראה שהם עזרו לחטוף. אני בטוחה שתוך זמן קצר האמת תתברר והחשודים ישתחררו. לגבי האקדח שנתפס לא הגיע עדיין חוות דעת, אני אומרת שזה אקדח צעצוע".

"אתה מת, אח שלי היקר"

החשודים דרשו כופר של מאות אלפי שקלים תמורת שחרורו של הנער. לפני תפיסתם הגיע למשטרה סרטון שבו תיעוד של החטוף שהוחזק על-ידי שוביו (בפתח הכתבה). הם איימו בסרטון לפגוע בו באמצעות אקדח וחרב אם לא ישולם כופר תמורת שחרורו. "מי שלח אותך אח שלי?", נשמעים האיומים בסרטון. "דבר יא מניאק. עוד אחד וזה בראש. איך הוא נראה? אתה מת אח שלי יקר, אני מבטיח לך שאני מגיע אליך".
4 צפייה בגלריה
הרכב ממנו יצאו השוטרים
הרכב ממנו יצאו השוטרים
"כמו שטח צבאי סגור". המסחרית שממנה יצאו השוטרים בג'לג'וליה
לפי החשד, העבריינים תפסו את הנער "על חם", לקחו אותו כשבוי והחביאו אותו במבנה במתחם סגור בג'לג'וליה. הוא הוחזק שם במשך שעות, אך למרות הדרמה הגדולה והמבצע המשטרתי המורכב, שכלל עשרות בלשים ושוטרים, התושבים כלל לא הבינו מה מתרחש: השוטרים הגיעו במכוניות מסחריות סמויות, ואז נכנסו לתוך המתחם. מסביב לשכונה שבה הוחזק הנער היו המון ניידות ושוטרים במדים, והתושבים מספרים שבשלב מסוים - ככל הנראה כשהסמויים פרצו למבנה - כולם רצו לכיוון המתחם שבו הוחזק הנער.
"שמענו צעקות ורעש מבחוץ אחרי שהשוטרים ירדו מכלי הרכב המסחריים", אמרו הבוקר אנשים שמתגוררים בסמוך למתחם בג'לג'וליה. "לא ידענו שיש כאן נער שנחטף, כולם חשבו שזה עוד מבצע משטרתי של חיפושי נשק. רק בבוקר הבנו מה קרה".
לדברי אותם תושבים, "המתחם היה כמו שטח צבאי סגור. אפילו בימים של מקרי רצח לא ראינו תנועות כאלה של שוטרים כאן. לא היינו יכולים להתקרב וגם לא לצאת מהבתים".
"עם קבלת הסרטון קיים מפקד המחוז, ניצב עמיחי אשד, הערכת מצב מיוחדת והכריז על אירוע חטיפה, תוך שהוא מנחה את הימ"ר לפעול לאיתורו של החטוף", נמסר מהמשטרה. "שוטרי ימ"ר תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה אסף צור, החלו במאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי מקיף שהוביל את פיקוד הימ"ר למסקנה שלפיה החטוף מוחזק בג'לג'וליה. המיקוד המודיעיני הופנה לאזור, עם סיוע מבצעי של מחוז מרכז והעמדת כוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ לצורך הכנה לפריצה". במבצע החילוץ השתתפו גם אנשי יס"מ תל אביב, יחידת המו"מ ויחידה 33.
"שוטרי הימ"ר הצליחו להתמקד במתחם ספציפי בתוך ג'לג'וליה, והחלו לבצע תצפיות ארוכות טווח אל המקום", אמרה המשטרה על המבצע. "עם קבלת אינדיקציה נקודתית שהעלה חשד לפיו החטוף מוחזק במקום בוודאות גבוהה, הופנו הכוחות המיוחדים של מג"ב וימ"מ יחד עם עשרות בלשי הימ"ר אל המתחם ובפריצה אל המתחם הצליחו לאתר בתוך מבנה את החטוף ושמונה חשודים שהיו במקום".
השתתפו בהכנת הכתבה: ישראל מושקוביץ, חסן שעלאן ולירן לוי