ברכב מוקף שוטרים: כך חולץ רוטמן מהבית
(צילום: ענבל חננאל, רענן בן צור)

מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית התאספו אמש (חמישי) מול בית ברמת השרון שאליו הגיע יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, במסגרת מחאה ספונטנית על חלקו בקידום החקיקה, שמתמקדת כעת בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. שוטרי מג"ב רבים הגיעו למקום, במטרה לחלץ את רוטמן מהבית - והוא יצא לבסוף ברכבו שהוקף בשוטרים.
שוטרי מג"ב ליד המפגינים בבית שאליו הגיע רוטמן

4 צפייה בגלריה
המשטרה מלחצת את שמחה רוטמן מהמפגינים שמקיפים אותו
המשטרה מלחצת את שמחה רוטמן מהמפגינים שמקיפים אותו
המשטרה מחלצת את רוטמן ברכב
(צילום: ענבל חננאל, רענן בן צור)
4 צפייה בגלריה
מחאה ברמת השרון
מחאה ברמת השרון
שוטרי מג"ב והמוחים ברמת השרון
רוטמן הגיע לפגישה בביתו של יובל טל, שותף בכיר בחברת Team8, וכשלמוחים נודע על הגעתו - הגיעו לשם עם דגלים ושלטי מחאה וצעקו בין היתר: "בושה!", "רוטמן הפחדן", ו"הביתה". שוטרי מג"ב שהגיעו למקום תועדו כשהם מנסים להדוף מפגינים לאחור.
גיל בארי, תושב רמת השרון שהגיע להפגין מול הבית שאליו הגיע רוטמן, אמר כי "הייתי בדרך מההפגנה בבני ברק, וקיבלתי באחת מקבוצות הוואטסאפ שרוטמן כנראה פה. המסר שלנו הוא כזה – בעינינו לא לגיטימי לנהל מו"מ עם מישהו שבא לחרב את הדמוקרטיה ואומר לנו את זה מול הפנים. הוא אומר 'אני מצפצף על כולכם, לא אכפת לי ש-50% מהעם לפחות יתנגד'. לרמת השרונים קוראים מנומנמים, אבל תוך עשר דקות יש 600-500 איש. זה מראה כמה זה מפריע לנו. לא ניתן לו, ללוין ולאף אחד מהכנופייה הזו דקה של שקט".
המפגינים ברמת השרון, אמש
(צילום: ענבל חננאל)

מפגינות אחרות סיפרו: "שמענו על ההפגנה בקבוצה של השכונה, של העיר ובכל הקבוצות. נישאר עד שהוא ילך". לאחר החילוץ, כתב רוטמן בחשבון הטוויטר שלו: "הייתי הערב ב-2 מקומות. בפ"ת קיבלתי מחיאות כפיים ותשבחות. ברמת השרון קיבלתי ביקורת קשה ואפילו האשמות. בשני המקומות קבוצה קטנה ואלימה ניסתה למנוע ממני את ההגעה או היציאה. לשמוע ולהשמיע גם דברים לא נוחים - זו דמוקרטיה. אלימות, השתקה וחסימת כבישים - זו לא דמוקרטיה".
כפי שרוטמן ציין בציוץ שלו, זו לא ההפגנה הראשונה שהתרחשה מול אירוע שבו השתתף אמש. מוקדם יותר מחו מאות בני אדם מול אירוע הרמת כוסית של מפלגת הציונות הדתית בפתח תקווה. במחאה השתתפו אנשי מחאת המילואימניקים, וגם אנשי מחאת הלהט"ב. רוטמן אמר אחרי ההפגנה: "מי היה מאמין שאירוע הרמת כוסית פשוט בפתח תקווה יהפוך למצור אלים של קבוצת מפגינים שחסמו ותקפו באלימות אזרחים תמימים שכל חטאם ניסיון להגיע לאירוע? כך לא נראית דמוקרטיה. כך לא נראית שמירה על הדמוקרטיה, אבל אנחנו לא ניכנע לאלימות".
4 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ח"כ רוטמן. 2 הפגנות בשני אירועים אתמול
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מפגינים מול ביתו של יואב גלנט בעמיקם

רוטמן הוסיף: "הציונות הדתית בעיר פתח תקווה ובמדינת ישראל עסוקה בלהרבות טוב ובפעולות למען כל עם ישראל. כמובן תודה רבה למשטרת ישראל וליחידת עוז של משמר הכנסת ובמיוחד למפקד המרחב ולמפקד המחוז שלא נכנעו לאיומים ואפשרו לי ולשאר חברי סיעת הציונות הדתית להגיע כמתוכנן לאירוע ושמרו על הסדר הציבורי".
מחאה אתמול הייתה גם מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם, אחרי שהחליט לבטל את ההצהרה שתכנן למסור כדי לקרוא לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית בשל ההשלכות על הצבא. "רוצים הצהרה! דמוקרטיה! בושה", קראו המפגינים - שגם שרו את שיר הילדים "השפן הקטן" מול בית שר הביטחון.
ההפגנות נמשכו אתמול במסגרת "יום השיתוק הלאומי", כלשון מארגני המחאה. בין השאר נחסמו נתיבי איילון לכשעתיים וחצי על ידי המפגנים, וחסימות נוספות היו בכביש החוף ובכביש 4. המשטרה הפעילה אמצעים לפיזור הפגנות נגד המוחים בכמה מוקדים - והפעילה גם מכת"זית לצד פרשים שפעלו לפינוי המפגינים. מלבד זאת, בבני ברק התקיימה אתמול צעדת מחאה - אבל היא עברה בשקט יחסי, ורוב התושבים קיבלו את המפגינים עם אוכל, שתייה, פרחים וממתקים. חמישה נעצרו שם בגין תקיפת מפגינים והשלכת חפצים לעברם. כמה פעילי ימין שאינם חרדים התעמתו עם המפגינים, שגם ספגו ירי זיקוקים.
פורסם לראשונה: 23:39, 23.03.23