חוקרי המשטרה בזירה שבה אותרה הגופה סמוך ליישוב איבטין
(צילום: ליאור אל-חי)

המשטרה איתרה בצהריים (ראשון) גופת אישה בתוך באר מים ישנה סמוך ליישוב הבדואי איבטין שליד קריית אתא, באזור שבו נערכות סריקות בימים האחרונים אחרי ספיר נחום, שנעדרת כבר 11 ימים.
משפחתה של נחום התבשרה על מציאת הגופה, אך חוקרי המשטרה ממשיכים לבחון את הממצאים מהשטח, כולל פרטי לבוש, כדי לקבוע את זהותה. מפקד תחנת משטרת עכו, סנ"צ ניר ג'מבר, הגיע לבית המשפחה בעיר ועדכן אותה כי זיהוי הגופה עשוי להימשך כמה שעות. לבית הגיעו גם שוטרים מהמעבדה לזיהוי פלילי כדי לאסוף דגימות DNA ועובדי רווחה מטעם העירייה.
5 צפייה בגלריה
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
הזירה שבה אותרה הגופה
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום
(באדיבות משטרת ישראל)
חוקרי המעבדה הניידת לזיהוי פלילי במחוז חוף נכנסו עם רכב שטח לזירה. בשל תנאי השטח הקשים, הרכב כמעט התהפך בזמן הנסיעה ולכן החוקרים המשיכו את הדרך רגלית, כשהם סוחבים את הציוד על גבם.
תושבים רבים מהכפר איבטין התרכזו באזור הכניסה לשטח שבו נמצאה הגופה. חלקם הגיעו עם רכבי שטח וטרקטורונים כדי לסייע לכוחות המשטרה להגיע לזירה. אחד התושבים אמר: "החשוד הזה פוגע בכל הכפר שלנו. כולם שומעים שמצאו גופה באיבטין וחושבים שמדובר בנו ושזה קשור אלינו. הגופה נמצאה עמוק בשטח, ולא בכפר שלנו".
מהמשטרה נמסר כי "במהלך הימים האחרונים פעלו שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ומתנדבים לביצוע חיפושים וסריקות בשטחים נרחבים, בתנאי שטח מורכבים ובשימוש באמצעים טכנולוגיים לרבות מסוק של היחידה האווירית, רחפנים, כלבנים, פרשים וכוחות רבים הפועלים על פי תוכנית חלוקה לתאי שטח ומבצעים סריקות באופן רגלי ורכוב".
החיפושים אחר ספיר נחום, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)

ספיר, אם לפעוטה כבת שנתיים ולתינוק, נעדרת מביתה כבר 11 ימים. היא יצאה מביתה בעכו ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר, שמה את בתה בת השנתיים בגן, וזמן קצר לאחר מכן נעלמו עקבותיה. מצלמות אבטחה תיעדו אותה נכנסת ויוצאת מרכבו של מי שהיה בן זוגה, וולא רובין חלאילה, אך לאחר מכן היא לא נראתה עוד. חלאילה נעצר, ובעקבות איכון שלו באזור איבטין ביום ההיעלמות התמקדו החיפושים באזור היישוב הבדואי שליד קריית אתא.
חלאילה, תושב עכו בן 34, הוא אבי שני ילדיה של ספיר והוא התכחש לאבהות עליהם. לפי אחותה של ספיר, היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין, ובין השניים היה ויכוח בנושא המזונות. הוא נעצר יום לאחר היעלמותה של ספיר בחשד למעורבות בהיעלמות, אך שוחרר. הוא נעצר למחרת בשנית ומעצרו הוארך.
5 צפייה בגלריה
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
זירת הגופה שאותרה סמוך ליישוב איבטין
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
ולאא חלאילה
ולאא חלאילה
וולא חלאילה. בן זוגה לשעבר של ספיר
(באדיבות דוברות המשטורה)
 
(צילום: ירון ברנר)

לחלאילה עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011 הוא נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. הוא נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום.
אחותה של ספיר, עדן, אמרה הבוקר לאולפן ynet כי היא רוצה להאמין שהיא עדיין בחיים. "זה מאוד מתסכל, 11 יום זה כבר הרבה זמן ללא קצה חוט, אבל אני מאמינה שהיא בחיים ורוצה שימצאו אותה", אמרה האחות. עדן הוסיפה כי "זה משבר לא פשוט עבורי. אני צריכה את ספיר, יש לי קשר מאוד טוב איתה. אני לא יכולה להרשות לעצמי לאבד אותה, היא האור והלב של המשפחה. אי אפשר להרוג דבר כזה, פשוט אי אפשר".