ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח אתמול אחר הצהריים (שישי) עם ראש ממשלת המעבר החדש יאיר לפיד, ובירך אותו על כניסתו לתפקיד - אולם דחה את הזמנתו של לפיד להיפגש עמו ולקבל ממנו, כפי עשו במשך שנים ארוכות ראשי ממשלה לראשי האופוזיציה, עדכון ביטחוני. נתניהו, כך נמסר מלשכתו, התקשר ללפיד ואמר לו: "אני רוצה לאחל לך ולכולנו שארבעת החודשים הקרובים יהיו תקופה של שקט ביטחוני".
1 צפייה בגלריה
נתניהו ולפיד. ראש הממשלה הזמין, ראש האופוזיציה דחה
נתניהו ולפיד. ראש הממשלה הזמין, ראש האופוזיציה דחה
נתניהו ולפיד. ראש הממשלה הזמין, ראש האופוזיציה דחה
( צילום: יואב דודקביץ)
לפי הודעת ראש הממשלה לפיד על שיחת הטלפון, בשיחה נתניהו בירך אותו לרגל כניסתו לתפקיד ו"לפיד הזמין את נתניהו לבוא כמקובל לתדרוך ביטחוני בלשכתו עם המזכיר הצבאי". עם זאת, בהודעה שפרסם נתניהו נכתב כי הוא "הציע שהעדכון הביטחוני יתבצע באמצעות המזכיר הצבאי - כדי למנוע את הפיכת העדכון הביטחוני לכלי פוליטי בזמן בחירות". יש לציין כי נתניהו לא נפגש לשיחות עדכון ביטחוני גם עם נפתלי בנט במהלך השנה האחרונה, שבה כיהן כראש ממשלה.
בשיחה אמר לפיד לנתניהו כי כפי שהוא - לפיד - הגיע לנתניהו לתדרוכים ביטחוניים כשהיה בעבר ראש האופוזיציה, הוא מזמן כעת את נתניהו לתדרוך ביטחוני ביחד עם המזכיר הצבאי שלו אבי גיל, כיוון שלדבריו כך יש להתנהל במדינה דמוקרטית ויש להראות לאזרחים שהנושאים הביטחוניים נמצאים מעל לפוליטיקה. כאמור, נתניהו דחה את הזימון. לפי החוק, יש לציין, ראש הממשלה נדרש להזמין, לפחות פעם בחודש, את ראש האופוזיציה לשיחת עדכון ביטחוני. לפי לשון החוק, ראש האופוזיציה לא נדרש להסכים לכך.
על נתניהו נמתחה בעבר ביקורת חריפה מצד גורמים במערכת הביטחון ובממשל על החפיפה הקצרצרה שערך לבנט כאשר זה החליף אותו בתפקיד ראש הממשלה בשנה שעברה, חפיפה שנמשכה כחצי שעה בלבד.
בהמשך התקשר אל לפיד גם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, ובירך אותו על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה.
פורסם לראשונה: 15:27, 01.07.22