1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט וח"כ עמיחי שיקלי
ראש הממשלה נפתלי בנט וח"כ עמיחי שיקלי
ראש הממשלה נפתלי בנט וח"כ עמיחי שיקלי
(צילום: יואב דודקביץ)
ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) פנה היום (ד') ליו"ר ועדת הכנסת, חברו לסיעה ח"כ ניר אורבך, בבקשה לדחות את הדיון בהכרזה עליו כפורש, שנקבע לבקשת ראש הממשלה נפתלי בנט. במכתב שהגיש באמצעות עורך דינו כתב ח"כ שיקלי: "לאחר בחינה מקדמית של החומרים נדהמנו לגלות כי הדיון נקבע במהירות ובבהילות ליום 25 אפריל 2022".
לטענתו, פרק הזמן שהוקצב לו להתכונן לדיון – הכולל שני סופי שבוע ואת חול המועד פסח – הוא בלתי סביר, ופוגע באופן אנוש ובלתי מידתי בזכות הטיעון שלו. הוא דורש שהדיון יידחה ב-30 ימים לפחות, אולם הנטייה בימינה כרגע היא לדחות אותו.
במכתב של שיקלי צוין: "עסקינן בהחלטה מגמתית, מוטה וחסרת אדנים משפטיים וציבוריים, שככל הנראה התקבלה רק בשל השפעתו האסורה של מגיש הבקשה. אל לה לוועדה ליתן לכך יד. אנא האירו עיניו של מגיש הבקשה, כי אנו עדיין מדינה דמוקרטית, והוא איננו מלך או סולטן, וחרף רצונו לפגוע ולהרע, אין בכך כדי לבטל זכויות יסוד, ובכלל זה את כללי הצדק הטבעי האוגדים בתוכם גם את זכות הטיעון".
עידית סילמן בהתייחסות ראשונה למהלך הפוליטי

ח"כ שיקלי מתנהל בלעומתיות מול ראש מפלגתו בנט מאז יוני שעבר, אז הוקמה הקואליציה בשיתוף מפלגת רע"מ, בניגוד להבטחת הבחירות. בשבוע שעבר, אחרי הודעת הפרישה מהקואליציה של ח"כ עידית סילמן, החליט ראש הממשלה להקשיח את התנהלותו מול חבריו לסיעה, וכצעד הרתעתי הודיע שיכריז על שיקלי כפורש – החלטה הכפופה, בין השאר, לאישור ועדת הכנסת של אורבך.
משמעות הכרזה כזו היא שח"כ שיקלי לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה קיימת, ולא יוכל ליהנות מתקציבי מימון בחירות. אם ירצה להתמודד בבחירות הבאות - הוא יחויב להקים סיעה עצמאית.
במכתב ליו"ר ועדת הכנסת הוסיף שיקלי כי הכרזה כ"פורש" מהווה פגיעה בשמו כנבחר ציבור, ולכן חובה שזכות הטיעון הניתנת לו תהיה רחבה ככל הניתן. "הדיון בבקשה הוא דיון שהמחוקק קבע באופן ייעודי שקיים לגביו ערעור בזכות, ומכאן שחובה שהוא יתנהל כדיון שיפוטי, וככזה הוא מחייב זכות טיעון במובנה הרחב ביותר האפשרי", הוסיף. "קיום הדיון במועד קרוב, קצר וקשיח, בבחינת ייהרג ובל יעבור, מונעים מח"כ שיקלי לממש את זכויותיו אלו".