2 צפייה בגלריה
מנהל ומורים מבית הספר המקיף כעביה טבאש חגארה ביקרו בקברו של יאסר ערפאת
מנהל ומורים מבית הספר המקיף כעביה טבאש חגארה ביקרו בקברו של יאסר ערפאת
המורים והמנהל מבית הספר בצפון ליד קבר ערפאת
מנהל של בית ספר בצפון הארץ, יחד עם מורים ועובדי בית הספר, ביקרו בקברו ברמאללה של יו"ר הרשות הפלסטינית המנוח יאסר ערפאת. לאחר שהובא המקרה לידיעתה של יו"ר ועדת החינוך של הכנסת שרן השכל היא פנתה במכתב חריף לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בדרישה לנקוט צעדים נגד המנהל והמורים. ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.
ח"כ השכל שלחה את המכתב החריף לאחר שהגיעה לידיה תמונה מקבר ערפאת של המנהל, מתקאל סבתאן, ומורי בית הספר המקיף ביישוב כעביה-טבאש-חג'אג'רה שליד שפרעם. "ירידה לקבר של ערפאת מהווה תמיכה בסמל לשנאת ישראל ופעולה נגדה בכל מחיר ובכל פוזיציה, גם תחת מעטה שקרי של פעילות למען השלום", כתבה השכל במכתבה לשרת החינוך. "מעשה זה חמור עוד יותר כאשר מדובר באנשי חינוך שתפקידם לעצב את החברה כברה שוחרת שלום הפועלת נגד האלימות".
2 צפייה בגלריה
שרן השכל
שרן השכל
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל. "לא ייתכן שמורים יקדמו את האלימות וההסתה"
(צילום: יוחנן כץ)
במכתב דורשת השכל לבצע בדיקה מעמיקה של המקרה ולנקוט צעדי ענישה נגד עובדי בית הספר, שלדבריה הביעו תמיכה בטרור. "ערפאת היה מחבל עם דם יהודי על הידיים, אחד המחבלים הבזויים ביותר, שאף ניצל את תהליך השלום ואת האמון והסמכות שקיבל ממדינת ישראל על מנת לתכנן ולהפעיל פיגועי טרור נוספים", כתבה. "לא ייתכן שמורים מנהלים או עובדי הוראה במדינת ישראל ירדו לקברו של ערפאת ולמעשה יקדמו את ההסתה לאלימות במגזר הערבי".
טרם נמסרה תגובת משרד החינוך.