בנט: "לבנון בקריסה. כל מה שאיראן נוגעת בו - נהרס"
(צילום: נדב אבס)

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ונשיא המדינה יצחק הרצוג השתתפו הערב (יום ד') בטקס מחזור מ"ח של המכללה לביטחון לאומי, מהקורסים היוקרתיים של מערכת הביטחון. בקורס, שהתקיים במכללה הצבאית בגלילות, השתתפו 44 קצינים מצה"ל וגופי ביטחון וחירום נוספים וכן נציגי ממשל זרים.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"לנו יש את הכלים והיכולות להתמודד מול האויב". בנט בטקס
(צילום: חיים צח, לע"מ)
"האיומים הביטחוניים סביבנו לובשים ופושטים צורה, הם יותר מורכבים ופחות צפויים ומולם אנו פועלים היכן ומתי שנדרש, בתחכום, יצירתיות, נחישות, תחבולה, כשתחבולה זה יסוד הפעולה, זה לא תבלין", אמר בנט בנאומו. "לא עושים הסתערות קדומה ואז רימון עשן. לא, יסוד הפעולה זה התחבולה. והאנשים המופלאים שלנו, עם ובלי מדים, פועלים מסביב לשעון בכל הזריות, קרובות ורחוקות ולא רק בכוח הזרוע. אנחנו נמשיך בזה, ולא נאפשר לאף מדינה או ארגון טרור לאיים על ביטחון ישראל, ריבונותה ואזרחיה".
בנט הוסיף כי "ימים אלה הם ימים קשים מעברו השני של גבולנו הצפוני. לבנון נמצאת על סף או הייתי אומר כבר בקריסה. כמו כל המדינות שאיראן משתלטת עליהן ומתבססת בהן. כמו מגע מידאס אבל הפוך, כל דבר שאיראן נוגעת בו נהרס. ואת המחיר הכבד משלמים אזרחי לבנון. חיזבאללה בשליחות איראן מסכנת את אזרחי לבנון ואת עתידם. אזרחי לבנון הם לא האויב. למעשה יש לנו ולהם אויב משותף, חיזבאללה ואיראן. ההבדל הוא שלנו יש את הכלים והיכולות להתמודד מול האויב הזה. אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר כל אלו שפועלים נגדנו, שומרים על דריכות ומכנות למול כל תרחיש".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"בניין הכוח של כלל המערכות הוא צורך קיומי אמיתי". גנץ
(צילום: נדב אבס)
גנץ אמר כי "אנו נמצאים בתקופה של שינויים טקטוניים במזרח התיכון. יש במרחב סביבנו גם אתגרים מתפתחים וגם לא מעט הזדמנויות. באתגרים נמנית התפוררותה של לבנון, האיומים מסוריה לצד ההתייצבות שבה, ונסמך על היחסים המתחזקים עם ירדן ומצרים על גל הנורמליזציה שתפקידנו לעודד ולחזק ורצון אצל חלקים הולכים וגדלים בציבור הפלסטיני לחיות לצידנו בשלום. כל ההזדמנויות האלו, המאוד מבורכות, נשענות גם על הרתעה שנובעת מעוצמתו של צה"ל ומעוצמתה של מדינת ישראל".
שר הביטחון הוסיף כי "כל האיומים דורשים מאיתנו להאיץ ולהגביר את המוכנות שלנו, למלא את משימתנו בקיר ברזל של מעשים ולא להסתפק רק במילים. מול האיום הגדול ביותר, התחמשותה של איראן בנשק גרעיני, אין לנו ברירה אלא להרחיב את בניין הכוח, להמשיך להישען על המרכיב האנושי ולהתאים את הכלים והתוכניות שלנו. בניין הכוח של כלל המערכות תוך חשיבה יצירתית בעת הזו, איננו פריבילגיה אלא הוא צורך קיומי אמיתי".
4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
הרצוג בנאומו
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
שי סימן טוב
שי סימן טוב
שי סימן טוב בטקס, הערב
(צילום: יריב כץ)
הנשיא הרצוג פנה בנאומו לאל"מ שי סימן טוב, אחד מבוגרי הקרוס שנפצע מקריסת קורת מנהרה בצוק איתן, השתקם ושב לפקד על חיילים. "שי היקר, אחד מהעוזרים שלי היה לוחם שלך בקרב. אני יודע שלא תאהב את זה, לא אתה ולא אשתך היקרה, אבל אתה מהווה סמל למקור ההשראה והעוצמה עבור כולנו. אני מאוד מתרגש לראות עד כמה הגעת ליעדים שהצבת לעצמך ועוד מאחל לך הרבה יעדים אחרים", אמר הנשיא.