השקט בביירות נמשך כבר ארבעה ימים, על רקע בקשת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מראש הממשלה בנימין נתניהו למתן את התקיפות באזור הזה. השקט בבירת לבנון נמשך גם לאורך הלילה והבוקר (יום ב'), אחרי אסון מתקפת הכטב"ם של חיזבאללה - שבה נהרגו ארבעה טירונים של גולני בבסיס האימונים של החטיבה ליד בנימינה.
4 צפייה בגלריה
חצאים ביבי בנימין נתניהו בנימין נתניהו ביבי ראש הממשלה ו ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית ארה"ב
חצאים ביבי בנימין נתניהו בנימין נתניהו ביבי ראש הממשלה ו ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית ארה"ב
הפסקת התקיפות - בהנחיית הדרג המדיני. נתניהו וביידן
(צילום: אלכס קולומויסקי, REUTERS\ Evelyn Hockstein)
בשיחתם האחרונה ביום רביעי, שנערכה אחרי נתק ממושך בין השניים, ביקש ביידן מראש הממשלה לצמצם את היקף התקיפות הישראליות בביירות. ואכן, בימים שחלפו מאז, ישראל לא תקפה בבירת לבנון. הפסקת ההפצצות נעשתה בהנחיית הדרג המדיני. בשיחה גם ביקש ביידן, כך לפי דיווח ב-CNN, שהתגובה למתקפת הטילים מאיראן תהיה "פרופורציונלית".
התקיפה האחרונה בביירות הייתה ביום חמישי האחרון, במרכז העיר ולא ברובע הדאחייה שבו רוכזו עיקר התקיפות כיוון שהוא מהווה את מעוז חיזבאללה. היעד בתקיפה היא היה לפי דיווחים וופיק ספא, איש אמונו של מזכ"ל ארגון הטרור לשעבר חסן נסראללה, שחוסל בתקיפת צה"ל בדאחייה לפני כשבועיים.
גורם ישראלי בכיר הכחיש הבוקר שיש הנחיה להימנע מתקיפות בביירות, ואמר: "ישראל תוקפת בכל מקום בלבנון, כולל בביירות. הוכחנו זאת בתקופה האחרונה ונוכיח זאת גם בימים הבאים - בהתאם לשיקולים מבצעיים".
4 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בביירות
תקיפות צה"ל בביירות
עשן מיתמר בביירות, אחרי תקיפה שם בשבוע שעבר
(צילום: Mohammad ABOU AL AINAIN / AFP)
בינתיים נמשכות תקיפות צה"ל בדרום לבנון, ולפי הדיווחים שם אמש הופצצו אווירית בין 19:00 ל-20:00 - מעט אחרי מתקפת הכטב"ם הקטלנית על בסיס גולני - שורת כפרים באזור: בורג' א-שמאלי, א-נאקורה, מיפדון, א-טיבה, אל-עבאסיה, אל-עדייסה, שבעא, ספד אל-בטיח, בורג' קלאוויה, א-דהירה, טיר חרפא, א-שבריחא, כפר שובא כפר חמאם ושמע. במרכבא נטען שבוצעו גם תקיפות ארטילריה.
בהמשך הערב דווח על תקיפה באזור צידון, על תקיפה בא-זראריה (גם כן באזור צור וצידון) ושלוש תקיפות בחאנין. לא דווח על תקיפות בשעות האחרונות באל-בקאע שבעומק לבנון וכאמור גם לא בביירות. הבוקר דווח על עוד תקיפות בדרום לבנון: תקיפה אחת שכוונה לבית באזור אנסאר, ותקיפות שכוונו לבתים ביחמר א-שקיק, במערוב ובבית ליף. עד 10:00 דווח גם על תקיפות באל-חיאם, כפר שובא, א-נמיריה, כפר כילא, א-שהאביה, שבעא, כפר שובא ואל-קלילה.
לצד התקיפות הללו, גם הירי מלבנון נמשך ללא הפסקה - ובין היתר הופעלו פעמיים אזעקות בחיפה וביישובים בסביבה: בפעם הראשונה, ב-7:08, זוהה לפי צה"ל שיגור אחד שנפל בשטח פתוח, ובמטח השני ב-9:32 זוהו עשרה שיגורים - שרובם יורטו, ואחד נפל בשטח פתוח. בעיריית חיפה מסרו כי כמה רסיסי יירוט נפלו הבוקר, אך לא היו נפגעים. אזעקות נשמעו בחיפה גם אמש, בשעה 23:04, במטח שבו יורטו חמישה שיגורים - וחלקי מיירט נפלו בשוק תלפיות בעיר. רסיסים פגעו גם ברכב ובגג של דירה בעיר.
יירוטים הבוקר באזור חיפה
(צילום: אודי בוך)

4 צפייה בגלריה
שער מאיים בעיתון אל-אחבאר בלבנון: חיפה כמו קריית שמונה
שער מאיים בעיתון אל-אחבאר בלבנון: חיפה כמו קריית שמונה
"חיפה כמו קריית שמונה". האיום ב"אל-אחבאר", שופר חיזבאללה
בחיזבאללה איימו הלילה כי "ההתעקשות של האויב תהפוך את חיפה ומקומות אחרים ליעד לטילים ולכטב"מים של חיזבאללה כמו קריית שמונה". איום דומה הופץ על גבי שער העיתון "אל-אחבאר", שנחשב לשופרו של ארגון הטרור הלבנוני, ועליו נכתב הבוקר: "חיפה כמו קריית שמונה".
במקביל נמשכים הקרבות בדרום לבנון, במסגרת הפעולה המצומצמת של צה"ל לפירוק תשתיות הטרור בכפרים סמוכים לגבול. הבוקר הודיע צה"ל כי לוחם מילואים מגדוד 8101, חטיבת אלכסנדרוני (3), נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום לבנון. זאת בנוסף ללוחם מגדוד חש"ן 46, חטיבה 401, שנפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.
4 צפייה בגלריה
נפילה של שבר רקטה בשוק תלפיות בחיפה
נפילה של שבר רקטה בשוק תלפיות בחיפה
רסיס שנפל בשוק תלפיות בחיפה, אחרי המטח אמש
עוד שמונה נוספים נפצעו קשה בתקרית הקשה בבסיס חטיבת גולני, שבה נהרגו ארבעה חיילים בני 19 מפיצוץ הכטב"ם של חיזבאללה בחדר האוכל בבסיס: סמל עומרי תמרי, סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון וסמל אמיתי אלון. לפחות 51 חיילים נפצעו באירוע, חלקם כאמור באורח קשה ורבים באורח בינוני או קל.