הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס לחיסולים האחרונים ורמז בהערכת מצב שקיים בתוך רצועת עזה: "המסר שלנו לכל המזרח התיכון השבוע - מי שתוקף את אזרחי ישראל, מי שתוקף את מדינת ישראל, אנחנו מוכנים ללכת רחוק, יודעים להתאמץ מאוד להביא מודיעין מאוד מדויק, ללכת לפגוע, להרוג וגם לקחת סיכונים".
הרמטכ"ל: "מוכנים ללכת רחוק, לפגוע ולהרוג"
(צילום: דובר צה"ל)

דבריו של הרמטכ"ל מגיעים אחרי שבטהרן חוסל שלשום ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, בפעולה שמיוחסת לישראל, ובביירות חוסל שעות לפני כן פואד שוכר - המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה ויד ימינו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה. המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הצהיר כי ישראל הביאה על עצמה את "העונש החמור ביותר" בכך שחיסלה לכאורה בכיר שהתארח בארצו, ולפי "ניו יורק טיימס" הוא הורה לתקוף אותה באופן ישיר. גם נסראללה איים אמש בתגובה שתגרום לישראלים "לבכות" על החיסולים האחרונים - אבל לפי שעה אופי התגובות עדיין לא ברור.
הרמטכ"ל הוסיף: "תקפנו בביירות ואנחנו תוקפים בעזה, ואנחנו נהיה מאוד חזקים בהגנה, ואחר כך גם נתקוף מאוד חזק. המסר הזה הוא מסר מאוד חשוב. אי אפשר לעשות את הדברים האלה בלי להישען על זה שאנחנו יודעים שיש אנשי מילואים עם נכונות רבה מאוד, עם יכולת מקצועית מאוד גבוהה ועם רמת מסירות. צה"ל נלחם מצוין, אתם נלחמים מצוין, אבל אנחנו צריכים לדעת שיש לנו את האורך רוח, את הנחישות להמשיך לעשות את זה נכון, עד שאנחנו מגיעים למטרות המלחמה".
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל בהערכת מצב בעזה
הרמטכ"ל בהערכת מצב בעזה
הרמטכ"ל בהערכת מצב בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם שר ההגנה הבריטי ג'ון הילי בישראל
שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם שר ההגנה הבריטי ג'ון הילי בישראל
גלנט בפגישה עם שר ההגנה הבריטי ג'ון הילי
(צילום: שחר יורמן)
בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט אירח היום את שר ההגנה הבריטי ג'ון הילי, שהגיע לביקור ראשון בישראל מאז כניסתו לתפקיד. מטעמו של גלנט נמסר כי השניים דנו על חיזוק הקשרים הביטחוניים בין ישראל ובריטניה, ועל שימור הקשרים האסטרטגיים בתחומים המודיעיניים השונים.
"שר הביטחון גלנט הדגיש בפני עמיתו הבריטי את החשיבות ביצירת קואליציה להגנת מדינת ישראל מפני איראן ושלוחיה, ואמר כי מדובר בפעולה נחוצה עבור היציבות הביטחונית ברחבי המזרח התיכון והעולם כולו. השר גלנט פרט בפני השר הילי את המאמצים הרבים המתבצעים כדי להביא למתווה שיאפשר את השבת החטופים, את ההתקדמות במערכה לפירוק החמאס ואת פעולותיה של ישראל נגד איראן ושלוחיה - בדגש על חיזבאללה בלבנון", נמסר עוד.