1 צפייה בגלריה
צללית של אישה
צללית של אישה
לאחר המקרה, המתלוננת עברה לבסיס אחר. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הפרקליטות הצבאית החליטה לסגור תיק חקירת מצ"ח של חייל החשוד במעשה מעשה מגונה כלפי חיילת, למרות שהושגו לכאורה ראיות לפיהן הוא נגע ברגלה של המתלוננת באופן מיני. במקום לעמוד לדין פלילי, החייל יישפט בהליך משמעתי ביחידה.
התקרית הנחקרת התרחשה לפני כארבעה חודשים בחמ"ל של בסיס עורפי בצפון הארץ, המשמש כמפקדה של אחת מיחידות צה"ל. החקירה שהתנהלה בחודשים האחרונים החלה לאחר שהחיילת התלוננה במצ"ח. לפי החשד, המתלוננת הייתה במשמרת צהריים בחמ"ל, אז נכנס החייל, שמשרת בשירות בחובה כנהג, ונגע ברגלה בניגוד לרצונה.
"הייתי בהלם מהסיטואציה", סיפרה החיילת לקרוביה. "הוא לחץ ממש חזק עם היד כשהוא נגע בי. הוא חייך ושאל אם אני בסדר, למרות שאמרתי לו כבר שזה מציק לי". לאחר התלונה במצ"ח, הוצע לה לעבור לשרת בבסיס אחר והיא אכן עברה.
דובר צה"ל מסר בתגובה: "לפני מספר חודשים נפתחה חקירה במצ"ח, בעניינו של חייל בחשד לביצוע מעשה מגונה בחיילת. לאחר בחינת הראיות שנאספו, נמצא כי לנוכח אופיים של המעשים וטיבם, אין מקום לנקיטה בצעדים פליליים בעניינו. לצד זאת, נמצא שמעשיו חורגים מכללי ההתנהגות הנדרשים בצה"ל. לפיכך, הורה פרקליט צבאי על העמדת החייל לדין משמעתי בעבירה של התנהגות שאינה הולמת".
עוד נמסר כי "החיילת מלווה על ידי גורמי יוהל״ם. הפרקליטות הצבאית עדכנה אותה בדבר ההחלטה לנקוט כנגד החייל בהליך משמעתי ביחידה. למצ"ח לא הוגשו תלונות נוספות נגד החייל. צה"ל מזמין כל חייל או חיילת שנפגעו למסור תלונה, אשר תיבחן כמקובל".