תיעוד המרדף אחר הנהג הפרוע ולכידתו 

זה היה מרדף שנראה כאילו נלקח מסרט פעולה. חשוד נמלט משוטרים בנסיעה מטורפת של 140 קמ"ש בשטח עירוני, שבו המהירות המקסימלית המותרת היא 50 קמ"ש, חצה צמתים ברמזור אדום, ניסה לדרוס שוטרים וקצינים ולבסוף התהפך ונעצר - אז התברר שהוא נהג גם ללא רישיון וללא ביטוח. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום בגין שורת עבירות. צפו בתיעוד הבלעדי של המרדף והמעצר (בסרטון בתחילת הכתבה).
האירוע הזה התרחש לפני חודש, לאחר שלמשטרה הגיע מידע ב-02:40 לפנות בוקר כי צעיר בן 21 מנצרת נוהג במכונית יונדאי טוסון ומחזיק ברשותו אקדח ותחמושת. השוטרים פעלו לאיתורו באמצעות מערכת איתוראן שמותקנת במכונית ואיתרו את רכבו ב-03:12.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מרדף אחר נהג עבריין ומעצרו
תיעוד מרדף אחר נהג עבריין ומעצרו
תיעוד לכידת הנהג
4 צפייה בגלריה
תיעוד מרדף אחר נהג עבריין ומעצרו
תיעוד מרדף אחר נהג עבריין ומעצרו
השוטרים קפצו הצידה כדי לא להיפגע. תיעוד המרדף
בשעות הקטנות של הלילה, הבחינו שוטרים מתחנת זבולון שהיו בניידת סמויה במכונית בקריית אתא. הם נסעו בעקבות הנהג, שלידו ישבה צעירה תושבת קריית אתא. בשלב מסוים הפעילו השוטרים אורות מהבהבים כחולים והורו לנהג לעצור באמצעות מערכת הכריזה.
הנהג לא ציית והאיץ את נסיעתו. הוא נהג בצורה פרועה במהירות של 120 קמ"ש בשטח עירוני תוך שהוא חוצה צומת ברמזור אדום. השוטרים שרדפו אחריו, כרזו לו שוב ושוב: "עצור, משטרה!", אך הוא לא נענה לקריאותיהם. בשלב מסוים הגיע למהירות של 140 קמ"ש, הגבוהה ב- 90 קמ"ש מהמהירות המותרת.
כוחות משטרה נוספים הצטרפו למרדף, בהם ניידות סמויות וגלויות. בשלב מסוים הבחין אחד השוטרים ברכב דומם ללא אורות בסמטה סמוך לרחוב זלמן שניאור בקריית אתא. השוטר התקדם רגלית לכיוון המכונית, כשהוא מחזיק בידו אקדח ופנס דולק. שוטרים נוספים הצטרפו אף הם וניסו לפתוח את דלתות המכונית שהיו נעולות. השוטרים קראו לנהג לפתוח את הדלתות. הנהג והצעירה שהייתה עמו הביטו לעבר השוטרים ואז התניע הנהג את המכונית. אחד השוטרים ניפץ את חלון המכונית באמצעות קנה האקדח. הנהג לחץ על דוושת הגז, כשהוא נוסע לאחור בזיגז, בכוונה למנוע את מעצרו.
השוטרים שהיו במקום קפצו הצידה כדי להימנע מפגיעה. אחד מהם נצמד לקיר בניין כדי להימנע מדריסתו. הנהג המשיך בנסיעה מהירה לעבר השוטרים תוך שהוא פוגע בקיר. הוא נסע לפנים ולאחור במהירות גבוהה, תוך שהוא מביט בשוטרים, אחד מהם קפץ לעבר השיחים. בשלב מסוים, אז הגיעו למקום שני קציני משטרה, נסע הנהג לאחור לכיוונם, והם נאלצו לקפוץ הצידה ברגע האחרון. אחד הקצינים ושוטר נאלצו לתפוס מחסה מאחורי מכונית חונה.

הנוסעת אמרה לנהג בבכי: "תעצור ונרים ידיים"

הנהג פגע באותה מכונית חונה וגרם לה נזק של כ- 1,500 שקלים. הוא לא נרתע והמשיך בנסיעה פרועה בניסיון להימלט, וניסה לפגוע בשוטר שנצמד לקיר כדי להימנע מדריסה. אז נסע הנהג לעבר טנדר שברולט משטרתי, שני שוטרים שהיו לידו קפצו הצידה, והנהג פגע ברכב המשטרתי וניגח אותו תוך שהוא פוגע במכוניות של אזרחים שונים וגרם להם נזקים של עשרות אלפי שקלים.
השוטרים נאלצו לירות לעבר גלגלי הרכב הנמלט, וחלק מהקליעים גרמו לפנצ'רים בגלגלים האחוריים, אך גם כאן לא עצר הנהג והמשיך בנסיעה פרועה כשהוא פונה לרחובות שונים וחוצה צמתים ברמזור אדום. במהלך ההימלטות, שאל הנהג את ידידתו שישבה לידו מבוהלת ובוכה, "מה לעשות?" היא השיבה: תעצור ונרים ידיים", אך הוא המשיך בנסיעה. בשלב מסוים צעקה לעברו "תעצור" אך הוא לא נעתר לה.
ניידות משטרה רבות דלקו אחרי הרכב הנמלט תוך שהשוטרים כורזים לנהג לעצור. הוא ניגח ניידת משטרה שניסתה לחסום את דרכו וגרם לה נזק של 35 אלף שקלים. במהלך הנסיעה הפרועה, בשדרות ההסתדרות סמוך לתחנת משטרת זבולון, איבד הנהג שליטה על הרכב שהתהפך על צדו. שוטרים שרצו אל המכונית ניפצו את גג המכונית באמצעות פטיש וחילצו מתוכה בשעה 03:31 את הנהג ואת ידידתו הבוכייה שכל גופה רעד מבהלה.
למקום הוזעק צוות כיבוי אש שפתח את מכסה המנוע של הרכב. סמוך למסנן האוויר בשקית שחורה נמצא איירפוסט הדומה לאקדח.
לפני מספר ימים הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד הנהג לבית המשפט המחוזי בחיפה. היא מייחסת לו עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, נהיגה ללא רישיון וללא ביטוח רכב, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו וחבלה במזיד ברכב.
ניצב משנה ניר יונה כהן, מפקד תחנת זבולון, אמר ל-ynet כי "הניסיון לפגוע בשוטרים במהלך עבודתם, אי הציות להוראותיהם, ההפרעה לביצוע תפקידם וסיכון משתמשי הדרך תוך זלזול במערכת החוק ונציגי האכיפה מחייבת הפעלת מנגנוני הרתעה מסיביים ואפקטיביים נגד עבריינים, על כן פעלנו בכוחות גדולים על מנת לעצור את החשוד ולהביאו לדין".