שניים מארבעת הפצועים שנפגעו אתמול (יום שישי) מירי טיל הנ"ט לעבר מנרה הם חברי כיתת הכוננות בקיבוץ, שפונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. שני הפצועים הנוספים הם חיילי צה"ל. "מצבם של הארבעה מוגדר קל, והם סובלים מפגיעת רסיסים", נמסר מבית החולים.
פינוי חברי כיתת הכוננות שנפגעו מירי הנ"ט בקיבוץ מנרה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי רמב"ם)

גורם המקורב לקיבוץ ולכיתת הכוננות סיפר כי השניים שנפצעו היו ללא אפודים קרמיים. "אם היה אפוד קרמי, חבר כיתת הכוננות שספג רסיס בגב לא היה נפצע", אמר.
רבש"צ מנרה שמעון בן גיודה התרעם על הציוד שקיבלה כיתת הכוננות של הקיבוץ, שלדבריו אינו מספק. "אנחנו נמצאים 12 מטר מהגדר שמפרידה בינינו לאויב", ציין. "כיתת כוננות מנרה עושה את העבודה לא פחות מכל יחידה הכי מובחרת שבאה לפה. כל היחידות של צה"ל באות לפה עם הציוד הכי טוב, ואני עם הציוד הכי גרוע שיכול להיות. אני לא נכנס לנושא של 'איזה אפוד יש לנו, קרמי לא קרמי, או איזו קסדה', אני רוצה שכיתת הכוננות שלי תקבל את הציוד הכי טוב של צה"ל. יחידות באות, יחידות הולכות - האויב הוא אותו אויב, האיום הוא אותו איום - וכיתת הכוננות נשארת".
לדברי בן גיודה, כיתת הכוננות פעלה אתמול באירוע לצד יחידה מובחרת של צה"ל. "הם ממוגנים מעולה, עם נשקים מעולים, ואני לא. שניים מחברי כיתת הכוננות נפצעו. הלכנו לאותו מבצע, לאותו אירוע. להם יש את הציוד הכי טוב ולנו סופר צ'יקמוק. למה? כל הצבא הגדול הזה לא יכול לדאוג לי?", תהה.
2 צפייה בגלריה
אל-מיאדין: תקיפות ישראליות באזור עיתרון
אל-מיאדין: תקיפות ישראליות באזור עיתרון
תיעוד לבנוני של תקיפות צה"ל באזור עיתרון
הוא הוסיף: "אני רוצה להשתוות לכל החיילים. לא רוצה לראות שלחייל אחר יש ציוד אחד ולכיתת הכוננות שלי יש ציוד אחר. בטח ובטח לא רוצה לומר בדיעבד 'למה לא ביקשתי מספיק?'. הבן שלי, בן 38, היה איתי שם באירוע וקיבל רסיס בקסדה. הרסיס גילח את הקסדה, הייתה כאן מידה רבה של מזל".
הוא סיכם: "אני לא רוצה להיות בכיין, אבל הבנתי שאם מישהו ייפצע בעקבות ציוד לקוי, האמא, הבת שלו והמשפחה יבואו אליי, ואני אצטרך להתמודד עם זה כל החיים. יש פה מצב לא טוב. מפקידים את הילדים שלהם בידיים שלי ואני לא נותן להם ציוד מספיק טוב. אנחנו באירוע לא טוב. לאויב יש ציוד הרבה יותר טוב משלנו, הוא מתוחכם מאוד. הם יוצאים מתוך פיר ונכנסים בחזרה לפיר".
יש לציין כי כיתת הכוננות במנרה מונה 15 חברים המגויסים בצו 8, ולא נמצאים פערים בסיסיים בנשק ובציוד מגן. קיבוץ מנרה עצמו אינו מוגדר כשטח צבאי סגור. שטח כזה מוגדר על פי צרכים מבצעיים ובהתאם להערכת המצב.
חיזבאללה קיבל אחריות על 13 פעולות שבוצעו אתמול בחזית הצפונית, בהן שיגור מטחי פצמ"רים וטילי נ"ט. בתגובה, צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור בשטח לבנון, בהן תשתית טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי.

עוד יום קרב בצפון

הבוקר הודיע צה"ל כי זוהו כ-25 שיגורים לגליל העליון, אחרי אזעקות שנשמעו בשתולה ובסאסא. חיזבאללה פרסם תוך שעה ארבע הודעות שבהן קיבל אחריות לתקריות בגבול לבנון, ובסך הכול הוא טען שביצע שם חמש מתקפות מאז הבוקר. לטענתו, בשעה 10:00 ביצעו המחבלים שלו ירי לעבר מוצב א-ראהב וכן לעבר כוח צה"ל בשתולה ובחלת ורדה.
זמן קצר אחר כך פורסמה קבלת אחריות לירי נגד עמדה צבאית בוואדי סאסא. בנוסף להודעות השונות, חיזבאללה טען הלילה כי יירט כטב"ם ישראלי, אולם הטענה הזו מנוגדת להודעת צה"ל שלפיה הטיל ששוגר לעבר הכטב"ם יורט בהצלחה.
2 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים: תיעוד מתקיפות באזורי א-נאקורה, עיתא א-שעב, ודבל
לפי דיווחים פלסטינים: תיעוד מתקיפות באזורי א-נאקורה, עיתא א-שעב, ודבל
עשן מיתמר אחרי תקיפה של צה"ל בדרום לבנון, הבוקר
סוכנות הידיעות הלבנונית טענה כי ישראל הפציצה הבוקר באזור העיר א-נבטיה, שלא הותקף מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. לפי הדיווח, בסביבות 4:15 לפנות בוקר ירה כטב"ם ישראלי שני טילים לעבר "מפעל לייצור אלומיניום" בכביש תול אל-כפור בא-נבטיה, מה שגרם לשריפה. גופים שונים בלבנון, כך דווח, פעלו לכיבוי השריפה במפעל.
מפעל האלומיניום היה שייך לקבוצת "תלאקי" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה, בניהולו של אדם בשם מוחמד קאסם אל-בזאל. כך טען מכון מחקר סורי, המזוהה עם האופוזיציה למשטרו של בשאר אסד. לפי הדיווח, האלומיניום המיוצר בא-נבטיה וגם בביירות ובסוריה, מיועד לייצוא לאיראן - ומאפשר לממן את פעילות חיזבאללה באמצעות "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים.