ראש האופוזיציה יאיר לפיד בירך הבוקר (שבת) את חיל האוויר על גלי התקיפות באיראן, ואמר כי החיל "הוכיח שוב יכולות מבצעיות ברמה הגבוהה בעולם ואת העליונות האווירית שלו". לדבריו, "אויבי ישראל יודעים הבוקר שצה"ל חזק ויכול לתקוף בעוצמה ולהגיע לכל מקום".
ואולם, לצד זאת, לפיד אמר כי "ההחלטה לא לתקוף מטרות אסטרטגיות וכלכליות באיראן הייתה שגויה. היינו יכולים וצריכים לגבות מאיראן מחיר כבד בהרבה. איראן היא ראש ציר הרשע, ועליה לשלם מחיר כבד על תוקפנותה".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ריאיון אולפן ynet
יאיר לפיד ריאיון אולפן ynet
"על איראן לשלם מחיר כבד על תוקפנותה". לפיד
(צילום: אביגיל עוזי)
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון שלו ברשת X: "הפעולה של חיל האוויר באיראן הביאה לידי ביטוי יכולות מרשימות של צה״ל ומקצועיות גבוהה ביותר של טייסנו. אבל יחד עם ההצלחה הזו, אנחנו לא יכולים להתעלם מהמציאות הקשה ובכך שהאיראנים לא יעצרו כאן. הם ימשיכו במאמציהם להגיע לנשק גרעיני והם ימשיכו להעביר את הכספים ממכירת הנפט והגז לחיזבאללה, לחות'ים, למיליציות השיעיות ולשלוחים למיניהם. לצערי, נראה כי במקום גביית מחיר אמיתי, ממשלת ישראל שוב מסתפקת בפעולות רהב וביחסי ציבור. קניית שקט במקום הכרעה ברורה. הגיע הזמן לפעול בדרך שתשקף את עוצמתנו ולא רק תדבר עליה".
לעומתם, יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' יאיר גולן, דווקא בירך: "הלחץ האמריקני עבד, או שקול ההיגיון הצבאי פעל לשם שינוי. כפי שהדברים נראים כרגע, יש פוטנציאל גדול לכך שהתגובה הישראלית פגעה ביכולות הגנתיות והתקפיות של איראן - מבלי לגרור אותנו למלחמת התשה ודאית, שאינה בטווח האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של ישראל. 'תגובה סוגרת' ולא 'תגובה פותחת' זה מה שישראל צריכה, ואם כך יתקדמו הדברים, נוכל לחזור לדבר הכי חשוב שממשלת ישראל מסרבת לעסוק בו: עסקת שחרור חטופים".
חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד תקפה: "אי תקיפת מתקני הגרעין של איראן תהיה בכייה לדורות. אי תקיפת מאגרי הנפט באיראן היא טעות קשה. איראן שיתקה את מדינתנו בירי טילים לכל שטחי ישראל. פספסנו הזדמנות להחליש לשנים ארוכות את סיכויי איראן להפוך למעצמת גרעין".
מפה
2 צפייה בגלריה
התקיפה הישראלית בטהרן
התקיפה הישראלית בטהרן
התקיפה הישראלית באיראן, הלילה
לדבריה, "תקיפת מתקנים צבאיים לא משנה את משוואת מאזן האימה במזרח התיכון. תקיפה שהיא רק הוכחה שאנחנו יכולים, ואנחנו לגמרי יכולים, מוטב היה לדחותה. ושלא יספרו שהשמדנו את כל מערך הטילים הבליסטיים של איראן באבחת תקיפה אחת. לצערי זו כניעה לממשל ביידן שלא חושב לרגע על האינטרסים של ישראל".
גורם שתודרך על תכניותיה של ישראל אמר הבוקר לוושינגטון פוסט כי "ישראל תכננה את המתקפה שלה מצד אחד מתוך כוונה לצמצם את מספר הנפגעים - ומצד שני מתוך רצון לשמור על תוצאותיה, ברמה שתאפשר לאיראן להכחיש נזק גדול ולהכיל את המצב".
כעת, על אף שבישראל מעריכים שתהיה תגובה מסוימת מאיראן לתקיפה הלילה - שהייתה נרחבת משמעותית מזו שהתרחשה באפריל - נראה שלפי שעה בטהרן מנסים להנמיך את הלהבות. עד כה, לא דווח במדינה על נפגעים בנפש בתקיפות הישראליות שהתמקדו במחוזות טהרן וכן במחוזות חוזסטאן ואילאם שבמערב המדינה. כמו כן, באיראן הקפידו לטעון כי נגרם "נזק מינימלי" בגלי התקיפות, ושרובן יורטו.
בנוסף, כלי התקשורת המקומיים הקפידו לשדר הבוקר תמונות של שגרה מהערים השונות ברחבי איראן, וגם מנמל התעופה הבינלאומי מהראבאד שבטהרן - שדווח כי הותקף. ברשתות האיראניות הקפידו ללעוג למתקפה הישראלית, הפיצו סרטונים של תושבים שבזים לה וגם סרטון שמשווה בין המתקפה האיראנית על ישראל לעומת המתקפה הישראלית באיראן.