3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
משפט הנאשם ברצח עדיין מתנהל. ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
"יודעים שאת שומרת על כולנו מלמעלה, אוהבים אותך ומתגעגעים. לא נשכח לעולם", כתבו בוגרי תיכון אמית עתידים מאור עקיבא בספר המחזור, שבו הקדישו עמוד לחברתם ליטל יעל מלניק, שנרצחה לפני כמה חודשים. הערב (חמישי) יתכנסו הבוגרים למסיבת סיום הלימודים בהיכל התרבות בעיר. הם יעלו זכרונות, יצחקו, יתחבקו ויזכרו את חברתם שאיננה עוד. באירוע יקבל כל אחד מהם ספר זיכרונות שבו מופיעה גם היא בעמוד שהוקדש לדמותה ולזכרה. בכל פעם שיעיינו בספר – יזכרו אותה.
את המחווה יזמו שלוש מחברותיה הטובות של ליטל יעל: שיי לי רבקה, ירדן בן-שבת ומרגריטה קזנצב, שפנו להנהלת בית הספר וקיבלו את ברכתה. "הרגשנו צורך להזכיר את החברה היקרה שלנו שנרצחה. אנחנו ממש מתגעגעות אליה", אמרה שיי לי. ירדן הוסיפה בכאב: "יעל ליטל הייתה אהודה בבית הספר על כולם – מורים ותלמידים. כולם הכירו אותה. אנחנו, החברות הטובות שלה, החלטנו להנציח את זכרה בספר המחזור שלנו – מחזור כ'. אנחנו מסיימים את התיכון במסיבה חגיגית עם מופע, אבל יעל ליטל תחסר לנו מאוד בחגיגה הזאת". היא סיפרה כי בעמוד הזיכרון יש גם תמונות של הנרצחת, לצד דברים שנכתבו עליה.
3 צפייה בגלריה
חברותיה של יעל ליטל מלניק ז"ל הקדישו לה עמוד בספר מחזור
חברותיה של יעל ליטל מלניק ז"ל הקדישו לה עמוד בספר מחזור
"הרגשנו צורך להזכיר אותה, הייתה אהודה על כולם". ירדן בן-שבת (מימין) ושיי לי רבקה עם ספר המחזור
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
חברותיה של יעל ליטל מלניק ז"ל הקדישו לה עמוד בספר מחזור
חברותיה של יעל ליטל מלניק ז"ל הקדישו לה עמוד בספר מחזור
"היית חברת אמת". ספר המחזור
(צילום: אלעד גרשגורן)
משפטו של אדוארד קצ'ורה המואשם ברצח הנערה ליטל יעל מלניק, ביום שני
(צילום: ליאור אל-חי)

כך כתוב בעמוד: "יעל ליטל האהובה, צפינו לך עתיד מזהיר. אהבת להשתטות לפעמים, אהבת לרקוד, לצחוק לשמוח, היית חברת אמת, היית קולית. מאמינים שאת נחה בשלווה, היה לך כישרון ציורי אומנותי – משהו חד-פעמי. יודעים שאת שומרת על כולנו מלמעלה, אוהבים אותך ומתגעגעים. לא נשכח לעולם".
בימים אלה מתקיים משפטו של אדוארד קצ'ורה (50) מקריית מוצקין, הנאשם ברצח. הוא הכיר את הנערה בעת שאושפזה במוסד הרפואי שבו עבד, ובין השניים נרקם קשר רומנטי, למורת רוחה של משפחת הנערה. מכתב האישום עולה תמונה קשה ונוראה: הוא קבע איתה פגישה באתר בנייה, ושם קבר אותה בעודה בחיים – כשהוא מנצל את תמימותה וחולשתה ואת התלות שפיתחה בו.
לודמילה מלניק, סבתה של הנרצחת, אמרה אתמול: "עצוב לנו מאוד. במקום לראות את הנכדה שלנו מסיימת תיכון ומתחילה פרק חדש בחיים, אנחנו נאבקים שהאיש שלקח את חייה יישלח למאסר עולם. המאבק שלנו לא נגמר, אנחנו זקוקים לכל תמיכה דרך הפרויקט שהקמנו – 'אל תרצחו אותנו פעמיים' באתר beactive".
עו"ד אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, המייצגות את משפחת מלניק, מסרו כי "במקום שליטל יעל ז"ל תזכה לסיים את בית הספר התיכון יחד עם חבריה, היא סיימה את חייה לאחר שנקברה בעודה בחיים. המעט שניתן לעשות הוא להשיג צדק למען משפחתה ולמען זכרה, ואנו נמשיך להיאבק כי כך ייעשה".