מבקר המדינה מתניהו אנגלמן במקום הפיצוץ ברמת השרון
(צילום: ניצן דרור)

כמה שעות לאחר הפיצוץ שאירע הלילה במפעל תעש ברמת השרון, שהוביל לפציעתם של שלושה, בהם של עובד שנפצע באורח קשה (28), וברקע הפיצוצים האחרונים שהתרחשו במתקני תעש באזור - הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על פתיחה בחקירה סביב הקרקעות ששייכות לחברת ייצור הנשק. "הסיכון הוא בגדר פצצה מתקתקת", אמר אנגלמן.
תיעודים מהפיצוץ בתעש ברמת השרון

3 צפייה בגלריה
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור ברמת השרון אחרי הפיצוץ במפעל התע"ש
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור ברמת השרון אחרי הפיצוץ במפעל התע"ש
אנגלמן, היום. "מודאג מאוד ממה שקורה כאן"
(צילום: יאיר שגיא)
המבקר הגיע בשעות הצהריים לבחינת האירועים האחרונים ברמת השרון והרצליה, לצד ראש העיר אבי גרובר, ראש העיר הרצליה משה פדלון וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי. "כמבקר המדינה החלטתי לפתוח בביקורת על מנת לבחון מי הם הגורמים שהיו צריכים לעסוק בכך, ומי הם הגורמים שלא פעלו לכך במשך השנים", אמר אנגלמן, שהתייחס לאפשרות כי שורת האירועים נגרמה מהתנהלות רשלנית מצד גורמים בחברה. "מדובר בעשרות שנים שהמציאות הזאת ידועה ויש לטפל בה".
אנגלמן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ניכר שמרוב ריבוי גורמים וריבוי מטפלים, בשטח הדברים לא נעשים - יש צורך להיכנס לעובי הקורה, להגדיר לוחות זמנים ובפרט לפעול בשקיפות כלפי ראשי הרשויות והתושבים. בסופו של דבר יש להביא לניקיון של כל השטחים הללו שהם מזוהמים - הן מבחינת חומרי הנפץ והן מבחינת חומרים נוספים של שנים רבות של תעשיות מזהמות".
ראש העיר הרצליה משה פדלון אמר: "מדובר במרכיבי חנקן שפולטים כבר כמה ימים חומרים מסוכנים. רימו אותנו כאן בתעש, החומרים הרעילים נמצאים במדינה. מבקר המדינה שמע אותנו - זו פצצה מתקתקת. יקרה כאן אסון, אני לא ישן בלילה".
אמיר כוכבי הוסיף לכעס: "אין בעל בית, איש לא יודע איפה והיכן נמצאים החומרים המסוכנים. אנחנו מקווים שאחרי שמבקר המדינה הגיע לפה בדחיפות היום, עיר תעש המתוכננת תיעצר עד לבדיקת כל החומרים המסוכנים שנמצאים כאן באזור".
ראש העיר רמת השרון אבי גרובר הוסיף: "תדאגו לפנות את המפעלים ולעצור את תכנון הבנייה. איש לא יודע היכן יש סכנה. אנשים גרים מטרים מחומרים מסוכנים, ילדים לומדים בבתי ספר ומשטחי משאיות יוצאים עם חומרים מסוכנים במקום הבנייה כאן. תעצרו כאן הכול".
3 צפייה בגלריה
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור ברמת השרון אחרי הפיצוץ במפעל התע"ש
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בביקור ברמת השרון אחרי הפיצוץ במפעל התע"ש
מבקר המדינה וראשי הערים. "מדובר בעשרות שנים שהמציאות הזאת ידועה"
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ במתחם תע"ש,  הרצליה
זירת הפיצוץ במתחם תע"ש,  הרצליה
זירת הפיצוץ במתחם תעש בהרצליה, לפני מספר שבועות
(צילום: Christine Campbell )
אנגלמן שמע את ההסברים מראשי הערים והשיב להם: "אני פה לראות בעיניים, ומודאג מאוד ממה שקורה כאן. הסיכון הוא בגדר פצצה מתקתקת", אמר אנגלמן, והתייחס לאירועים הדליקה האחרונים שפרצו בחודשים האחרונים השייכים לחברה - שבהם יש שימוש תדיר בחומרים דליקים ומסוכנים. תושב השכונה אמר למבקר: "אני מוטרד מאוד. הבית שלנו ממש כאן, אתה חייב לסייע לנו".
בעקבות הפיצוץ שאירע הלילה ברמת השרון, שבו כאמור נפצעו שלושה, תושבים באזור דיווחו על הבזק אור גדול שנראה בשמיים. נסיבות האירוע טרם התבררו. הפצוע הקשה פונה לטיפול רפואי בבית החולים שיבא, השניים האחרים קיבלו טיפול רפואי במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.
לפני פחות משלושה שבועות שריפה פרצה במתחם תעש לשעבר, סמוך לשכונת נוף ים בהרצליה. מדובר באותו המתחם שבו אירע הפיצוץ שהרעיד את גוש דן בחודש יוני. לא דווח על נפגעים, והמשטרה חסמה את הכניסה למתחם - כפי שעשתה גם בפעם הקודמת למשך כמה ימים. לפי עיריית רמת השרון פיצוץ אחר אירע במפעל של תעש בעיר ב-6 ביוני, ובמסגרתו נפצעו כמה בני אדם.