2 צפייה בגלריה
הילל ימהרן, שנהרג בתאונת פגע וברח בערד
הילל ימהרן, שנהרג בתאונת פגע וברח בערד
הילל ימהרן
דרס למוות ילד בן 9, לא עצר בזירה, לא הזעיק עזרה - אבל לא מואשם בעבירת המתה מכיוון שהתאונה לא נגרמה בגללו: פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) כתב אישום בגין הפקרה לאחר פגיעה נגד אמיר אזברגה (27) מכסייפה שדרס למוות את הילד הילל ימהרן בדצמבר האחרון ליד ערד. מהחקירה עלה שהתאונה הייתה בלתי נמנעת, ואזברגה נסע באור ירוק כשפגע בילד שהתפרץ לכביש עם קורקינט.
מכתב האישום, שהגישה עו"ד אורלי פיתוסי, עולה כי אזברגה עצר בשעות הערב המאוחרות עם רכבו ברמזור אדום בצומת הסמוך לכניסה לאזור התעשייה בערד. באותה העת התקרב למקום הילד שרכב על קורקינט. עת הרמזור התחלף לירוק, החל אזברגה בנסיעה ובעודו נכנס לצומת פגע עם רכבו בילד.
בעקבות כך ימהרן הועף אל מכסה המנוע של הרכב, משם לשמשה הקדמית של הרכב, ולאחר מכן נהדף קדימה ונפל על הכביש. לילד נגרמו חבלות קשות, והוא פונה תוך כדי החייאה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
2 צפייה בגלריה
זירת הדריסה בערד
זירת הדריסה בערד
זירת התאונה ליד ערד
(צילום: רועי עידן)
אף על פי שהנהג ידע שפגע בילד, הוא המשיך בנסיעתו ועצר את רכבו במרחק של כ-100 מטרים ממקום התאונה, המתין בתוך רכבו מבלי לצאת ממנו, וכעבור זמן קצר המשיך בנסיעה ועזב את הזירה. לפי כתב האישום, "בשום שלב אזברגה לא יצא מרכבו, לא ניגש לילד ולא הזעיק עזרה עבורו".
כשעה לאחר התאונה איתרה המשטרה את רכבו של אזברגה והחלה במרדף אחריו. לאחר כ-200 מטרים הוא עזב את הרכב והחל להימלט רגלית מהאזור. בשלב מאוחר יותר קרוב משפחתו של הנהג הסגיר אותו למשטרה. הפרקליטות מייחסת לאזברגה גם עבירת הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
איילה, אמו של ימהרן, אמרה לאחר היוודע מותו: "הוא היה ילד מדהים, ילד שאהוב על כל חברים ומשפחה".