הבשורה הקשה הגיעה דרך הרשתות החברתיות: בני משפחתו של אורי דנינו שנרצח בשבי מספרים כי למרות שקיבלו את ההודעה הרשמית מצה"ל בשעה 04:00 בבוקר (ראשון), הם היו עדים לאורך הערב והלילה לשמועות הרבות ברשתות ובקבוצות השונות, והם מבקשים לחדול מכך מיד: "בבקשה מכם, גיבורי המקלדת, תפסיקו. רצחתם אותנו משמונה בערב", אמר אביו אלחנן דנינו בריאיון לגל"צ.
ראיון עם אפרת דנינו, בת דודתו של אורי דנינו שנרצח בשבי
(צילום: ליאור שרון)

"חדל. אני מתחנן ומבקש למען משפחות אחרות, שלא יעברו את מה שאנחנו עברנו הלילה", הוסיף האב. "תפסיקו לאסוף נקודות רייטינג ועוקבים על גב של משפחות. מדובר פה בחיים של אנשים".
לדבריו, "עד לפני כחודש ידענו שהוא חי. ביום החטיפה, אורי כבר יצא מהתופת ביחד עם חבר, שניהם היו במכונית נפרדות ואז הוא עשה סיבוב פרסה וביקש מהחבר שלו שישלח לו את הטלפון של עומר שם טוב, שהכיר אותו רק באותו ערב, וביקש ממנו להתקשר אליו ולחפש אותו לפי הצפירות שהוא צופר. כך הוא העלה לרכב את עומר ואת מאיה ואיתי רגב. אחרי כמה עשרות מטרים רכב של חמאס חסם אותם וירה עליהם. מאיה ואיתי, אני חושב, נפצעו קלות ולא ראו את רגע החטיפה של אורי, כי הם הורידו את הראש ברגע הירי, וכשהם הרימו את הראש אורי כבר לא היה ברכב".
אלחנן הוסיף כי "תמיד האמנתי שזה יכול להסתיים אחרת. הקדוש ברוך גזר את הגזרה, ועלינו מוטל לקבל אותה, ונזכה לקבל ממנו את הכוחות להמשיך כמשפחה שכולה".
בת דודתו אפרת דנינו אמרה ל-ynet כי "לא חשבנו שיהיה סוף כזה. חיכינו, ציפינו, אבל כנראה שהקב"ה החליט אחרת וזה הסתיים עצוב וכואב. התחושה היא מאוד קשה, מאוד כואבת. אנחנו קיבלנו את הידיעה ככה מהוואטאספים, וזה היה מאוד מטלטל. לחשוב שהמשפחה תקבל ככה בשורה כזאת, בלי שהיא קיבלה הכנה. ההורים שלו קיבלו במוצ"ש הצפת טלפונים, זה היה מאוד מטלטל. הרגשנו את הסכין בבטן היום שהסתובבה כמה סיבובים. זה אסון קשה מאוד".
1 צפייה בגלריה
אורי דנינו וליאל בת זוגו
אורי דנינו וליאל בת זוגו
אורי דנינו ז"ל וליאל בת זוגו
(צילום: באדיבות המשפחה )
אפרת גם דיברה על הקשר המיוחד שלה עם אורי: "הייתי קרובה אליו מאוד ברמה האישית, ברמה החברית, ברמה שהוא היה מתייעץ איתי, כל צעד, כל שאלה שהייתה לו, כל דבר תמיד היה מתקשר אליי, מגיע אליי תמיד הביתה. נפגשנו שבוע לפני החטיפה. אנחנו עדיין לא מעכלים את זה, אנחנו בבוקר מאוד קשה, לא נתפס. קשה לדבר עליו בלשון עבר בכלל במיוחד כשהייתה לנו ציפיה לראות אותו".
אחיו של אורי, יצחק דנינו, כתב בסטורי באינסטגרם: "ברוך דיין האמת אהוב שלי, מצטער אחי שלא הצלחתי לעשות הכול ובזמן, אני אחיה עם זה לנצח. אני יודע שתשמור עליי מלמעלה שפשופי, ולא מאמין שבכלל מסוגל לדבר עליך ככה".
בת הזוג שלו, ליאל, כתבה הבוקר: "הלב מרוסק למיליון חתיכות. אנחנו רחוקים מלעכל או להבין. אנחנו מרגישים כמו בתוך חלום". דולב, חברתו, כתבה: "הלב לא מצליח להכיל, כל יום התפללנו לסוף אחר והאמנו שתחזור". יצחק, בן דודו, כתב: "ברוך דיין האמת. בן דוד יקר שלי, לא לסוף הזה ציפינו. אוהב אותך לנצח. אני מוכן לשלם הכול בשביל עוד חיבוק אחד ממך".