הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (רביעי) לישיבה שנמשכה כשעתיים וחצי בצל החיסולים של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן ובכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות. בישראל שותקים בכל הנוגע להתנקשות על אדמת איראן, ובקבינט לא התייחסו לחיסול הדרמטי של הנייה אלא אך ורק לחיסול של מי שכונה "הרמטכ"ל של חיזבאללה".
1 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה פואד שוכר החאג' מוחסן
איסמעיל הנייה פואד שוכר החאג' מוחסן
אווירה שונה בקבינט בעקבות החיסולים. הנייה ושוכר
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir/File Photo)
הצהרת נתניהו אחרי ישיבת הקבינט
(צילום: לע"מ)

בדיון הייתה תחושת אופוריה מסוימת נוכח ההישגים המיוחסים לישראל. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שאל את שר הביטחון יואב גלנט בבדיחות אם האוצר יכול לקבל את 5 מיליון הדולרים שהציעה ארה"ב בעבור ראשו של שוכר, שהיה חלק ממתכנני הפיגוע נגד כוחות המארינס בביירות בשנת 1983 שבו נרצחו 241 חיילים אמריקנים.
השרים קיבלו סקירה על הפעולה, ולא הוצגו להם סרטונים. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נדרש לצאת מוקדם מהצפוי וכך גם שר הביטחון יצא באמצע הישיבה. הרמטכ"ל אמר לשרים שכל דבר שצה"ל עושה מבחינה מבצעית נעשה מסודר, ובצל המתקפות שהיא חווה בעקבות מעצר החיילים החשודים בהתעללות מינית במחבל נוחבה, הוא ביקש להודות לפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת תומר-ירושלמי, שמאפשרת לצבא לעשות הכול באופן חוקי. שרת התחבורה מירי רגב זרקה בתגובה לאוויר: "הלוואי עלינו", ברמז עבה כביקורת על היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שישבה בחדר ולא הגיבה.
בניגוד לישיבות הסוערות מדי שבוע, בדיון הייתה תמימות דעים בין כל הנוכחים, ששיבחו את כוחות הביטחון על ההישג, כולל את שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר. בעקבות החיסולים, גורמי הביטחון הציגו לשרים את התרחישים השונים וההיערכות לקראתם.
כמו כן, דנו בישיבה על עסקת החטופים. מהסקירה עלה כי לא ברור עדיין כיצד ישפיע החיסול של הנייה על המגעים, בזמן שישראל ממתינה לתשובת חמאס. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חזר בישיבה על התנגדותו הנחרצת לעסקה, ואמר כי יצביע בכל מקרה נגדה. "אני נגד כל עסקה מופקרת שיש בה כניעה", אמר לנוכחים.
אחרי ישיבת הקבינט, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת, שגם בה לא התייחס כלל לחיסול של הנייה. "מתחילת המלחמה הבהרתי שאנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. זאת מלחמת קיום מול טבעת חנק של צבאות טרור וטילים שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו. לציר שלוש זרועות - חמאס, חות'ים וחיזבאללה. בימים האחרונים הנחתנו מכות מחץ על כל אחד מהם", אמר והתייחס לתקיפה בתימן ולחיסול "סגנו של נסראללה שהיה אחראי על רצח הילדים וישראלים רבים אחרים".