הלווייתו של רס"ב פנחס דאדי ז"ל ב-1992, ארכיון
(באדיבות דוברות המשטרה)

השוטר שנפצע הבוקר (חמישי) בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים הוא רס"ר גיל דאדי (42), בנו של רס"מ פנחס דאדי ז"ל, שנפל ב-1992 בפיגוע דקירה בשער האשפתות, גם הוא בעיר העתיקה, ובגין זה קיבלת את אות המופת. הוא נפצע באורח קל-בינוני, ושוחרר לביתו מבית החולים לאחר טיפול.
גם בנו השני של רס"מ פנחס דאדי, רס"ב מיקי דאדי, משרת כשוטר בתפקיד נגד המשמעת של מחוז ירושלים, ומשרת זה 22 שנים במגוון תפקידים במחוז. לשוטרים אח נוסף ששירת בעבר במחוז ירושלים וכיום משרת כשוטר במחוז הצפוני.
2 צפייה בגלריה
מיקי דאדי
מיקי דאדי
פנחס דאדי ז"ל, ושני בניו: מיקי וגיל, שנפצע בפיגוע הבוקר
(באדיבות דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
זירת הדקירה בירושלים
זירת הדקירה בירושלים
זירת הפיגוע, הבוקר
המחבל דקר את רס"ר דאדי ברחוב הגיא, סמוך לשער הברזל, ופצע אותו באורח קל-בינוני. השוטרים שהיו במקום ירו לעברו, והוא חוסל. כתוצאה מהירי נפצע באורח קל שוטר נוסף, ומצבו קל. שוטר אחר נפצע באורח קל מרסיס. זמן קצר אחרי הפיגוע היהודים שעלו להר הבית הוצאו מהמקום, ובסרטונים משם נראו כוחות משטרה במתחם ההר.
המחבל שביצע את הפיגוע הוא עאמר חלבייה, בן 20 מבית חנינא, סטודנט להנדסה באוניברסיטת ביר זית. אביו הוא נוירולוג מוכר שלו מרפאה באבו דיס. לפי המשטרה, המחבל הגיע מכיוון שער שכם לרובע המוסלמי. עוד קודם להגעתו הוא זוהה באמצעות מצלמות "מבט 2000" כחשוד, ושוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עצרו אותו לבידוק. הם החלו לבדוק אותו - ואז הוא שלף סכין ודקר אחד מהם בפלג גופו העליון. שני שוטרים אחרים ירו במחבל, ובהמשך נקבע מותו במקום.
המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע למקום הפיגוע, ומסר כי "בתקופה האחרונה אנחנו מתוחים בנושא הביטחוני בעקבות ריבוי ההתרעות, ומחוז ירושלים ערוך ומוכן". גם הוא וגם מפקד מרחב דוד, אבי כהן, שיבחו את פעולת "מבט 2000" - מוקד המשטרה שחולש על המצלמות בעיר העתיקה, וזיהה את המחבל כחשוד עוד לפני הפיגוע. "לוחמי מג"ב והשוטרים שהוצבו במקום קיבלו את תיאור לבושו של החשוד, וכשהגיע יצרו איתו מגע ובדקו אותו", אמר כהן. "תוך כדי הבידוק הוא שלף סכין והסתער אל מול השוטרים, הצליח לדקור שוטר אחד, והם הגיבו בצורה מקצועית ומהירה".