איברהים אבו עסא, שהותקף על-ידי חייל מילואים שהכה אותו ואת אחד מעובדיו בתחנת דלק בכפר עזה, משחזר: "הוא הכניס לי אגרוף לפנים, תפס את הנשק הדרוך ואמר 'אני אהרוג אותך'".
"למזלי היו עוד חיילים שהפרידו בינינו". איברהים אבו עסא על האלימות
(צילום: הרצל יוסף )


לדברי אבו עסא, סגן מנהל סניף "אלונית" שבתחנת הדלק, אחד מעובדיו הגיע למשרדו וסיפר לו שהותקף באלימות על-ידי חייל. "יצאתי החוצה כדי לבדוק מה הבעיה", תיאר, "ניגשתי אל החייל ושאלתי אותו למה דרך את הנשק והרביץ לעובד".
אבו עסא סיפר כי עוד לפני שהספיק לסיים את המשפט, החייל הכה אותו: "הוא הכניס לי אגרוף לפנים, תפס את הנשק, שהיה דרוך, ואמר 'אני אהרוג אותך גם אתה'. למזלי, חייל שהיה איתו לקח לו את הנשק, ושני חיילים תפסו אותו והפרידו בינינו".
הוא הוסיף כי גם לאחר מכן המשיך החייל להטיח אמירות גזעניות כלפיו: "'אני אהרוג אתכם יא ערבים, אף אחד לא יישאר פה'. ואחרי זה לקחו אותו". אבו עסא העיד כי לאחר מכן התקשר לדווח למשטרה, וחיכה בתחנה 40 דקות עד שהגיעה. "בסוף אמרו לי להגיש תלונה במשטרה הצבאית".
1 צפייה בגלריה
איברהים שעובד באלונית בכפר עזה מספר על החייל שתקף אותו לאחר ששמע מוזיקה בערבית
איברהים שעובד באלונית בכפר עזה מספר על החייל שתקף אותו לאחר ששמע מוזיקה בערבית
איברהים אבו עסא, שעובד כסגן מנהל סניף של אלונית. "החייל צעק 'אהרוג אתכם יא ערבים'"
(צילום: הרצל יוסף )
אבו עסא סיפר גם על העדות ששמע מהעובד שלו, שהותקף על רקע מוזיקה בערבית שנשמעה מהאוטו. "הוא הגיע מאזור תל ערד, והיו לו שירים בערבית באוטו. הוא חנה את הרכב, נכנס למשמרת, ויצא שוב כדי לכבות את האוטו". לאחר מכן תיאר אבו עסא כי אל העובד ניגש חייל יחד עם קבוצת חיילים נוספים, ושאל אותו של מי הרכב. "הוא ענה לו שהרכב שלו, ואז החייל שאל: 'למה יש לך שירים בערבית? תכבה אותם עכשיו'. העובד ענה שלא עבר על החוק, ושאל למה שיכבה".
מכאן, לדברי אבו עסא, התגלגל האירוע לכדי אלימות. "החייל תפס אותו מהעורף, דחף אותו על הרכב, נתן לו מכות והרביץ לו עד למצב שהוא היה צריך להתפנות אתמול לבית החולים סורוקה ולקבל טיפול". אבו עסא סיפר כי החייל אף דרך על העובד את נשקו, השכיב אותו על הרצפה והטיח בו "אני אהרוג אותך, יא ערבי".
צה"ל מסר: "המקרה לא מטופל בצה"ל והתרחש במרחב אזרחי". ואולם, במשטרה אמרו כי האירוע מטופל במצ"ח.
פורסם לראשונה: 16:19, 24.09.24