ראש מרחב הדרום בשב"כ, א', פורש מתפקידו במהלך כהונתו, בעקבות מחדל 7 באוקטובר. תפקידו מקביל לאלוף בצבא. לא' מונה כבר מחליף, בכיר אחר בשב"כ מגזרת יהודה ושומרון.
באוקטובר האחרון אמר ראש השב"כ רונן בר כי הוא נוטל אחריות למתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התרעה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עליי. יהיה זמן לתחקירים - עכשיו נלחמים", כתב בר באיגרת ביום השמיני ללחימה.
1 צפייה בגלריה
 ראש השב"כ רונן בר
 ראש השב"כ רונן בר
ראש השב"כ רונן בר, לקח אחריות ימים ספורים לאחר מתקפת הפתע של חמאס
(צילום: יאיר שגיא)
"מתחקרים לעומק את החלק של שב"כ ב-7/10". רונן בר ביום הזיכרון
(צילום: תקשורת שב"כ)

ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה נחשף ב-ynet כי כמה שעות לפני שאלפי מחבלים צבאו על שערי היישובים, התקבלו בצה"ל ובשב"כ סימנים על תזוזת כוחות של חמאס בקו המגע - וראש השב"כ בעצמו הוקפץ למטה הארגון, ונשאר שם עד לפרוץ המתקפה. ההתייעצויות שהתקיימו בין חצות ל-5:00 בבוקר מלמדות שהתגובה הייתה רצינית. יתרה מכך, צוות היחידה המבצעית של שב"כ המכונה "טקילה" אף הוזנק לעוטף עזה לנוכח החשש מחדירה, אולם איש לא הבין את ההיקף העצום.
בחודש דצמבר האחרון פרסמה אילנה דיין ב"עובדה" כי חודשים לפני מתקפת הפתע של חמאס התקבל מידע ממקור אנושי שהפעיל השב"כ ברצועת עזה - על כך שחמאס מתכנן "מהלך גדול בשבוע שאחרי יום הכיפורים". 7 באוקטובר, כזכור, חל בסוף השבוע של חג שמחת תורה.
עוד פורסם כי אותה אזהרה לא סומנה כמידע משמעותי, וההנחה הייתה שאם תתממש, יגיע מודיעין נוסף שיתמוך בכך - ולכן המידע לא הועבר לדרגים גבוהים. רק בדיעבד אמרו בשב"כ שרמת המהימנות של אותו מקור "גבוהה מאוד".