זירת תאונת ה"פגע וברח" בנתניה
(צילום: יאיר שגיא, תיעוד מבצעי מד"א)

זיו דגאי, אביו של רפאל בן החמש שנהרג בתאונת ה"פגע וברח" בנתניה, תקף היום (שלישי) את ההחלטה לשחרר את הנהגת שפגעה בו ובבנו בשדרות בן גוריון בעיר לפני כשבועיים וחצי. "מרגיז שהיא משוחררת. חיי ילדינו הפכו להפקר. מה נסגר עם המדינה הזאת, האם זאת המשטרה שלנו ואלו בתי המשפט", אמר האב.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
הנהגת הפוגעת ובתה נמלטו. זירת התאונה
(צילום: יאיר שגיא)
יום לאחר התאונה המשטרה עצרה נהגת (70) ובתה (50) בחשד למעורבות בתאונה. לפי החשד, האם נהגה ברכב, פגעה ברפאל ונמלטה מהמקום, כשבתה יושבת לצידה. הבת נעצרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה, והרכב שבו נסעו אותר במוסך בעיר. לאחר חקירתן, המשטרה החליטה לשחררן למעצר בית למשך חמישה ימים, ולא להביאן לבית משפט להארכת מעצר. השתיים סיימו את ימי מעצר הבית בעוד רפאל היה מאושפז במצב אנוש בבית החולים.
מותו של רפאל נקבע כמה ימים לאחר התאונה בבית החולים שניידר. הוא הובא למנוחות בשבוע שעבר בבית העלמין בשכונת ותיקים בנתניה. לאחר שקמו היום מהשבעה, הסכים אביו לדבר לראשונה, ואמר בשיחה עם ynet כי "היינו במשטרה והבנו שהנהגת לא במעצר בית ולא כלום. זה מרגיז, שמישהו יעיר אותי מהסיוט הזה".
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
"המדינה מפקירה את הילדים שלנו מדממים בלי תשובה או ענישה". זירת התאונה בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
האב הוסיף כי "המדינה מפקירה את הילדים שלנו מדממים בלי תשובה ובלי ענישה. המשפחה שלנו נהרסה. אני אלחם עד הדקה האחרונה שלי, עד שימצו את הדין עם הנשים האלו. עד עכשיו לא דיברתי כי הייתי בשבעה וכאבתי כאב בלתי נתפס".
האב התייחס גם לבית החולים שניידר וטען כי יצאה הודעה שהילד נפטר, למרות שלטענתם הוא היה בחיים ומותו נקבע רק שבוע לאחר מכן. לדבריו, "הייתה שם רשלנות של בית החולים. התעללו בנו מהיום הראשון שהגענו לשם".
מבית החולים שניידר נמסר בתגובה: "הילד הגיע במצב אנוש. לאחר כמה ימים ביחידה לטיפול נמרץ, שם הוא קיבל את הטיפול המקצועי, הרגיש והמסור ביותר, לצערנו, נקבע מותו. בשום שלב בית החולים לא הוציא הודעה לתקשורת לגבי מותו. אנחנו משתתפים בצער המשפחה".