אחרי הירי בבת ים, אמש
(צילום: נדב אבס, תיעוד מבצעי מד"א)

מתחזקת הערכה כי הירי באישה אמש (יום ב') בכיכר ברחוב הנביאים בבת ים נבע מטעות בזיהוי. במשטרה טוענים שמדובר באישה נורמטיבית, ללא רקע פלילי, ולא ברור אם הייתה כוונה לפגוע בה. בזמן הירי ישבה בתה בת ה-4 במושב האחורי. היא לא נפגעה. מצבה של האם קשה והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי בבית החולים איכילוב.
על פי עדי ראייה, היורה עמד על המדרכה וירה לכיוון הכיכר. הנהגת נפגעה מכדור ואיבדה שליטה על המכונית. "שמענו כמה יריות ואז ראינו את הרכב עולה על המדרכה", סיפר אחד מהם. "רצנו למכונית. האישה לא דיברה, היא הייתה בטראומה. הילדה בכתה והוצאנו אותה. את האימא הוציאו חובשים".
מאיכילוב נמסר: "לחדר הטראומה הגיעה אישה בת 30 לאחר שנפצעה בראשה מירי כדור. היא מורדמת ומונשמת במצב קשה. היא נכנסת לבדיקת CT ראש לבירור מצבה והמשך טיפול". בהמשך, נמסר כי היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי.
3 צפייה בגלריה
יר ברחוב הנביאים בבת ים
יר ברחוב הנביאים בבת ים
"היורה עמד על המדרכה וירה לכיוון הכיכר". זירת הירי בבת ים
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
יר ברחוב הנביאים בבת ים
יר ברחוב הנביאים בבת ים
(צילום: נדב אבס)
מקורבים למשפחה סיפרו כי האישה הייתה בדרכה לחמותה כדי שתעשה בייביסיטר על בתה בת ה-4 ששהתה ברכב. "לא מבינים מה קרה, סיטואציה פסיכית", אמרו המקורבים. אחד מהם הוסיף כי "מדובר באנשים נורמטיביים שלא רבים עם איש. היא התחתנה בשנית רק לפני כמה חודשים והייתה עם בתה מנישואים קודמים. אני בשוק גדול".
כוחות גדולים של משטרה הוזעקו לזירה באזור חוף הים בבת ים ופתחו בסריקות אחר מצלמות אבטחה שיוכלו להוסיף פרטים על אודות מה שהתרחש או לסייע בזיהוי היורה. החקירה הועברה לטיפול ימ"ר תל אביב.
3 צפייה בגלריה
יר ברחוב הנביאים בבת ים
יר ברחוב הנביאים בבת ים
(צילום: נדב אבס)
הדיווח על התקרית התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 20:12. בתחילה נמסר כי מצבה בינוני והיא פונתה לבית החולים וולפסון בחולון, אך בעקבות הידרדרות במצבה הוחלט להעבירה לבית החולים איכילוב.
החובשים של מד"א חגי נתני ויוסף ששון סיפרו: "הפצועה ישבה בתוך הרכב כשהיא בהכרה וסובלת מפציעה מדממת. מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל הרגעה, עצירת דימומים וחבישה. העברנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים. ילדה כבת 4 שהייתה במושב האחורי הייתה נסערת מאוד. וידאנו שהיא לא נפגעה ולא נזקקת לטיפול רפואי והעברנו אותה לאמבולנס עד שבת משפחה הגיעה למקום ולקחה אותה".
פורסם לראשונה: 22:18, 09.08.21